Listarea King Digital Entertainment a atras finanțare de 350 milioane de dolari pentru companie și alte 150 milioane de dolari pentru investitorii și fondurile de capital de risc care au finanțat producătorul de jocuri. Compania și acționarii săi au vândut în total 22,2 milioane de acțiuni, iar băncile care au subscris și intermediat operațiunea pot plasa la o dată ulterioară alte 3,3 milioane de titluri.
Candy Crush Saga, de departe cel mai de succes joc din portofoliul companiei, a avut în luna februarie 97 de milioane de utilizatori activi zilnic, fiind una dintre cele mai de succes aplicații pentru smartphone-uri și tablete din punct de vedere al numărului de clienți și veniturilor generate.
Compania aînregistrat anul trecut un profit net de 567,6 milioane de dolari, cu venituri de 1,9 miliarde de dolari. În ultimele trei luni ale anului trecut, Candy Crush Saga a generat aproximativ 80% din veniturile King Digital Entertainment.
Deși a generat interes în piață, listarea companiei nu a fost caracterizată de același entuziasm din partea investitorilor precum alte oferte publice derulate în ultimii ani, îndeosebi Facebook și Twitter. Puse în fața unei cererii enorme din partea investitorilor, aceste companii au avut oportunitatea să vândă acțiuni pe bursă la prețuri mai ridicate față de intervalele propuse inițial în prospect.
Unii analiști au întâmpinat cu scepticism listarea King Digital, apreciind că firma a depășit deja perioada de apogeu și va reuși cu greu să repete succesul Candy Crush Saga.
Zynga, producătorul jocului Farmville, afișează la bursă o cotație cu 52% mai scăzută față de prețul înregistrat la listare, în decembrie 2011. Scăderea este cu atât mai severă având în vedere că prețul acțiunilor Zynga a revenit puternic în ultimele trei luni, urcând cu 27% de la începutul anului, datorită achizițiilor speculative efectuate de mai multe fonduri de hedging.
„Termenul standard utilizat pentru descrierea acestui tip de afacere este «dependentă de hituri». Zynga a susținut în trecut, așa cum King susține acum, că are un proces de creație repetabil, cu potențial de creștere, însă s-a dovedit că a găsi ceva care va fi utilizat de un miliard de persoane este un proces foarte dificil”, comentează pentru Wall Street Journal șeful companiei de analiză Triton Research.
Cu toate acestea, alți analiști subliniază că producătorul Candy Crush a avut o abordare mai onestă față de investitori, solicitând un preț mult mai mic, raportat la venituri, față de alte listări „fierbinți” din ultimii ani, precum Zynga, dar și față de companii mari, consacrate, din industria jocurilor video, precum Activision Blizzard sau Electronic Arts.