Foarte multă vreme giganții internetului, printre care Google sau Amazon, au încercat să elimine AdBlock Plus, însă nu au reușit, deoarece extensia a dezvoltat o comunitate de fani extrem de dedicată. De aceea, potrivit unor surse ale Financial Times, toate aceste mari companii au fost nevoite să încheie cu dezvoltatorul aplicației înțelegeri pentru ca reclamele lor să treacă de filtrele acesteia, transmite The Register. Totuși, chiar și așa, nu orice reclame sunt admise, ci doar cele neinvazive. Nu se cunosc detalii despre sumele plătite de companii către firma din spatele AdBlock Plus. Însă, cum giganții online generează venituri anuale de miliarde de dolari din reclame, cu siguranță dezvoltatorii extensiei încasează sume uriașe.
Reprezentanții AdBlock Plus nu au confirmat această informație, refuzând să comenteze subiectul.
Pe lânglă eliminarea reclamelor, AdBlock Plus permite blocarea butoanelor pentru rețele sociale de pe paginile web (acestea colectează date despre ce fac utilizatorii pe site-uri), a domeniilor care găzduiesc malware (programe dăunătoare), dar și a altor metode de urmărire folosite de site-uri.
În decembrie 2014, mai multe publicații franceze plănuiau să dea în judecată dezvoltatorul aplicației, dar o plângere nu a fost încă depusă. Cu un an înainte, Google elimina aplicația AdBlock Plus din magazinul virtual de aplicații Google Play, dar le-a permis utilizatorilor de Android care o aveau deja instalată să o folosească în continuare. Totuși, gigantul american nu a încercat să facă același lucru cu extensia din magazinul virtual Chrome.
AdBlock Plus este un proiect open source lansat în 2006, iar dezvoltatorul este firma germană Eyeo GmbH. Extensia, disponibilă pentru toate programele de navigare populare (Chrome, Firefox, Safari, Internet Explorer, Yandex Browser), a fost construită pe baza AdBlock, o extensie a cărei dezvoltare a fost oprită la un moment dat.
Omul care a creat prima versiune AdBlock Plus (0.5) este Michael McDonald. În 2006, acesta i-a transferat drepturile asupra extensiei lui Wladimir Palant, care a lansat la scurt timp versiunea 0.6. Anul următor, AdBlock Plus era inclusă în lista celor mai bune produse din 2007 realizată de publicația PC World.
În acest moment, AdBlock Plus are peste 300 milioane de utilizatori în întreaga lume. Potrivit dezvoltatorului, 25% dintre utilizatori nu doresc eliminarea totală a reclamelor de pe internet, ci nu sunt de acord cu cele invazive.