Elon Musk, proprietarul platformei X, a anunțat o schimbare a funcției de blocare la această rețea de socializare.
Astfel, potrivit surselor din piață, platforma X va modifica funcția de blocare astfel încât utilizatorii blocați să poată vedea postările conturilor care i-au blocat.
Informația a fost furnizată de publicația de tehnologie Engadged.
Cu toate că vor voie să vadă postările celor care le-au dat „block”, utilizatorii afectați nu vor putea interacționa cu acele conturi, ci doar vor putea vedea ce se publică.
O sursă din cadrul X a declarat pentru The Verge că această modificare a fost luată în calcul fiindcă utilizatorii pot oricum să vadă și să interacționeze cu conturile care i-au blocat prin simpla trecere la un alt cont care nu a fost blocat.
Musk și-a exprimat de mult timp nemulțumirea față de funcția de blocare pe platformă, considerând-o inutilă, cu excepția mesajelor directe.
Pe de altă parte, un sondaj global realizat de firma de cercetare de piață Kantar arată că un număr record de companii intenționează să reducă cheltuielile de publicitate pentru X în 2025 din cauza îngrijorărilor cu privire la conținutul extrem de pe platformă, care le-ar putea afecta mărcile firmelor implicate.
Sondajul a arătat că 26% dintre marketeri intenționează să-și reducă cheltuielile pentru publicitate pe X în 2025, cea mai mare retragere de pe vreo platformă publicitară globală majoră. Doar 4% dintre marketeri cred că reclamele de pe X oferă „siguranța mărcii” – certitudinea că reclamele lor nu vor apărea alături de conținut extrem – comparativ cu 39% pentru reclamele Google, a anunțat Kantar, conform CNN.
Potrivit raportului, YouTube rămâne platforma publicitară pe care o preferă cel mai mult marketerii de publicitate, în timp ce, pentru consumatori, Amazon și TikTok împart primul loc. Consumatorii, pe de altă parte, au o părere mai bună cu privire la reclamele de pe X, deoarece sunt mai puține decât înainte, potrivit Kantar.
De la preluarea în valoare de 44 de miliarde de dolari a Twitter de catre Elon Musk în 2022, marile mărci s-au retras de pe platformă din cauza îngrijorărilor legate de moderarea conținutului și a incertitudinii cu privire la direcția platformei. În plus, comentariile lui Musk însuși pe X au contribuit și ele la a îi îndepărta pe clienții de publicitate.