eSKImo, un startup care ajută pasionații de schi să evite accidentările, marele câștigător al „200 seconds of fame”, concursul de startup-uri din cadrul ICEEfest
Parking Plus, Green Soft, TIN TAG, Bookster, Trend Informatica, EasyDoor, Cruise Commander, Renters, Funcob, Tonomat și eSKImo sunt cele 11 startup-uri care au fost selectate să intre în „200 seconds of fame” – proiect derulat in parteneriat cu AeRO / Bursa de Valori Bucuresti – și care și-au prezentat, prin vocea CEO-ului sau a reprezentatului lor, produsele sau serviciile revoluționare cu care speră să se impună pe piața din România și nu numai.
Prezentările din finală, selectionate de AeRO si WeLoveDigital, au fost dinamice, pe baza unor slide-uri sau a unui filmuleț, și nu au trebuit să depășească 3 minute și 20 de secunde, fiecare. Juriul care a analizat prezentările „fulger” a fost format din Radu Georgescu (Founding partner GECAD), Marcin Wojcicki (Manager AeRO/Bucharest Stock Exchange), Marius Ghenea (Serial entrepreneur and Business-angel 3TS Capital Partners), Laurențiu Ispir (Investment director Oresa Ventures) și Odysseas Ntotsikas (Managing Director ThinkDigital Group).
”Un minut din prezentările voastre a fost despre faptul că este o piață mare. Știm că este o piață mare! Trebuie să fiți capabili să sintetizați esența afacerii voastre în câteva minute”, a declarat Radu Georgescu. ”Este un pas uriaș de la a nu face nimic sau de la a munci 40 de ore ca angajat la a vrea să munciți 80 de ore ca CEO. Dar trebuia să prezentați mai multe cifre, să explicați clar cum vreți să faceți profit”, a opinat și Odysseas Ntotsikas.
Pe de altă parte, Marius Ghenea a precizat că startup-urile prezentate se află în stadii diferite, unele sunt deocamdată doar idei, altele deja se află în stadiul de execuție. ”Mulți dintre cei care au prezentat au înțeles că nu sunt încă într-o fază de investiție și caută mai mult sfaturi, vor feedback nu bani deocamdată”, a mai spus Ghenea. La rândul său, Laurențiu Ispir a spus că, în opinia sa, prezentările au pus mai mult accent pe tehnologiile folosite decât pe atragerea investitorilor, care era până la urmă scopul acestei competiții. ”Mi-a fost destul de greu să înțeleg cum veți face bani și pentru ce vor plăti utilizatorii”, a spus Ispir.
De asemenea, Marcin Wojcicki a precizat că, în opinia sa, nu este nevoie pe piață de toate produsele sau serviciile prezentate. ”Din punctul de vedere al investitorilor, trebuie să știm câți bani trebuie să băgăm și care este potențialul. În cazul eSKImo, de exemplu, tehnologia este foarte utilă nu doar pentru schi, ci și pentru alte sporturi”, a declarat Wojcicki.
La finalul celor 11 prezentări, au votat atât juriul de specialitate, cât și publicul din sală, prin intermediul aplicației ICEEfest, în funcție de mai multe criterii cum ar fi calitatea prezentării, potențialul modelului de business prezentat, potențialul de investiție al businessului respectiv, dar și valoarea echipei din spatele fiecărui startup.
Interesant este că ambele clasamente, atât cel al juriului de specialitate, cât și cel al publicului, au dat același câștigător – startup-ul eSKImo, iar restul pozițiilor au fost și ele asemănătoare, după cum se poate observa mai jos. „Se pare ca ave un public extrem de bine pregatit si de calificat”, a remarcat Dragos Stanca, organizator ICEEfest, la anuntarea rezultatelor.
Conform cifrelor date de organizatori, ICEEfest 2015 a însemnat: 103 speakeri, 2.768 de participanți (o creștere cu 94% față de 2014), dintre care 34% din alte țări decât România, 1.305 utilizatori ai aplicației ICEEfest (introduse în premieră în acest an), dar și peste 126.800 de vizitatori unici pe ICEEfest.com, în intervalul 1 mai – 15 iunie, și peste 1.300 de mențiuni în media și social media în aceeași perioadă.
ICEEfest este cel mai important eveniment dedicat conținutului, e-commerce-ului, marketingului și tehnologiei din domeniul digital din regiune și a fost organizat de ThinkDigital în parteneriat cu Orange și alți peste 20 de parteneri (principali fiind Xaxis – a Group M Company,Toyota Hybrid, Uber, AeRO, Huawei, Smart Ad Server, BCR,Prometheus și Acer).