Facebook a lansat cea de-a 59-a opțiune de gen, respectiv „fill in the blank” (completează spațiul), pentru utilizatorii care nu sunt mulțumiți de niciuna dintre celelalte 58 de opțiuni de gen pe care rețeaua de socializare le oferea până în prezent, informează dailymail.co.uk.
„Acum, dacă nu te identifici cu niciuna dintre genurile predefinite, poți să îți adaugi propria identitate”, se spune într-un anunț al Facebook.
Ari Chivukula, programator la Facebook, care se autodefinește transgender și care a făcut parte din echipa care a dezvoltat această nouă opțiune de gen de pe rețeaua de socializare, consideră că această schimbare va conduce la creșterea gradului de toleranță față de persoanele care nu se identifică drept bărbat sau femeie. „Sperăm că această opțiune va deschide dialogul”, a spus Chivukula.
În februarie 2014, Facebook a introdus noi opțiuni de gen pentru utilizatorii săi, aceștia având de atunci posibilitatea să aleagă între câteva zeci de noi categorii, între care și transsexual, androgin și bisexual, după cum informa la momentul respectiv theguardian.com.
Din acel moment, utilizatorii Facebook nu mai trebuie să se identifice ca fiind doar „bărbați”/ „femei” pe această rețea de socializare. Platforma a decis să adauge o opțiune de personalizare care le permite utilizatorilor să aleagă între zeci de termeni diferiți pentru a-și identifica genul.
„Vor fi foarte multe persoane pentru care aceste opțiuni nu vor însemna nimic, dar pentru unii oameni ele vor avea impact, asta însemnă diversitatea lumii”, a declarat la momentul respectiv Brielle Harrison, de la Facebook, care a lucrat la acest proiect. Ea a precizat că își va modifica genul pe Facebook din „Female” (femeie, n.r.) în „TransWoman”.
Pe de altă parte, Facebook le va permite utilizatorilor săi să își păstreze identitatea privată.
Facebook este cea mai mare rețea de socializare din lume, având 1,35 de miliarde de utilizatori activi în fiecare lună.