Facebook a urcat pe doi în topul veniturilor din publicitate digitală, devansând Yahoo și Microsoft
Facebook, cea mai mare rețea de socializare online din lume, a urcat în acest an pe locul al doilea în topul veniturilor din publicitate digitală în SUA, devansând Yahoo și Microsoft, într-o piață dominată în continuare de Google, potrivit datelor EMarketer, preluate de Bloomberg..
Google a atras în acest an 17 miliarde de dolari din bugetele alocate publicității digitale în Statele Unite.
Facebook a urcat pe poziția secundă cu venituri de 3,17 miliarde de dolari, față de locul patru în 2012, când s-a plasat în urma Yahoo și Microsoft.
Rețeaua de socializare generează mai mult de jumătate din venituri prin distribuția de spoturi publicitare pe dispozitive mobile.
În această săptămână, Facebook a început să testeze introducerea de spoturi video distribuite către utilizatori.
Instagram, preluată anul trecut de Facebook pentru 700 milioane de dolari, dezvoltă de asemenea propriile oferte de publicitate pe platforma de partajare de imagini.
Piața publicității digitale din SUA va crește cu 25% până în 2015, la 53,4 miliarde de dolari, potrivit estimărilor EMarketer.
Compania de cercetare a precizat că Google și Facebook sunt de asemenea cei mai mari distribuitori de publicitate digitală la nivel mondial.