Facebook va începe joi să distribuie spoturi publicitare video, care vor rula pe pagina principală a utilizatorilor atât pe platforma web, cât și pe smartphone-uri, au declarat pentru Wall Street Journal surse apropiate situației.
Reclamele vor rula automat, indiferent dacă utilizatorul face click, au precizat sursele citate.
Pentru început, serviciul de spoturi video ar putea fi disponibil numai în Statele Unite, unde piața publicității TV este estimată la 66,4 miliarde de dolari în acest an.
Printre primele spoturi care vor fi distribuite pe rețeaua de socializare se numără un teaser realizat special pentru Facebook la filmul „Divergent”, produs de Lions Gate Entertainment.
Durata reclamelor video pe Facebook nu este cunoscută în prezent, însă surse au declarat anterior pentru WSJ că rețeaua va propune advertiserilor ca durata spoturilor să fie de 15 secunde.
Industria publicității spera ca Facebook să ofere posibilitatea reclamelor video înainte de sezonul cumpărăturilor din perioada sărbătorilor de iarnă, însă compania a amânat lansarea serviciului pentru a nu deranja utilizatorii, notează WSJ.
Mark Zuckerberg, fondator și CEO al Facebook, s-a implicat personal în dezvoltarea serviciului de spoturi video și a întârziat introducerea lui, pentru a rezolva probleme de performanță. Facebook a testat serviciul săptămâna trecută.
WSJ scria în august, citând surse din mediul corporatist, că publicitatea video pe Facebook va fi scumpă, rețeaua având intenția să perceapă o taxă de 2 milioane de dolari pe zi pentru a permite unui advertiser să distribuie un spot către toți utilizatorii din SUA cu vârste între 18 și 54 de ani.