Mark Zuckerberg, cofondatorul Facebook, a declarat într-o sesiune de întrebări și răspunsuri, care a fost organizată joi, că a luat în considerare să introducă butonul „Nu îmi place/ Dislike”, dar a decis în cele din urmă să renunțe, considerând că ar avea o conotație „prea negativă”.
În schimb, compania lucrează la dezvoltarea unei alte funcții care să exprime un sentiment similar cu acela de a nu aprecia o stare, dar care să nu încurajeze utilizatorii să voteze efectiv împotriva unei postări care nu le place.
„Trebuie să ne dăm seama care este cel mai corect mod de abordare, pentru ca această funcție să fie o forță a binelui, nu o forță negativă”, a declarat Marc Zuckerberg, aflat în Menlo Park, California.
O astfel de funcție ar putea avea sens când un prieten virtual anunță decesul unei persoane și împărtășește o informație despre o nedreptate socială, dar nu i-ar „inspira” pe utilizatori să-și intimideze prietenii care publică prea multe fotografii cu bebeluși și prea multe actualizări de stare.
Facebook este cea mai mare rețea de socializare din lume, având 1,35 de miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, fapt care înseamnă că aproape jumătate din populația conectată la internet la nivel mondial folosește această platformă măcar o dată pe lună, după cum relata la sfârșitul lunii octombrie publicația The Wall Street Journal.