Prima pagină » IT&C » Facebook oferă utilizatorilor săi noi opțiuni privind confidențialitatea

Facebook oferă utilizatorilor săi noi opțiuni privind confidențialitatea

Facebook oferă utilizatorilor săi noi opțiuni privind confidențialitatea
Rețeaua de socializare Facebook a început joi să invite utilizatorii să își revizuiască setările privind confidențialitatea, pentru a-i ajuta să controleze mai bine ceea ce publică și distribuie pe această platformă, informează AFP.

Un dinozaur albastru apare pe ecranul utilizatorilor Facebook și îi ghidează prin mai multe opțiuni legate de informațiile personale.

„Știm că intrați pe Facebook pentru a lua legătura cu prietenii voștri, nu cu noi. Dar noi știm cât este de important să controlați informațiile pe care le partajați și cu cine le partajați”, a scris, într-un articol pe blogul companiei, Paddy Underwood, reprezentant al Facebook.

Oficialii Facebook au vorbit în iunie despre această modificare a criteriilor de confidențialitate, după ce rețeaua a fost criticată când a anunțat că va utiliza informațiile despre site-urile vizitate de utilizatorii săi pentru o mai bună distribuire din punct de vedere al domeniilor de interes a materialelor publicitare afișate fiecărui utilizator în parte.

Potrivit Facebook, utilizatorii vor putea să dezactiveze această funcție nouă.

Compania a încheiat un acord cu guvernul federal american referitor la un audit legat de maniera în care păstrează datele personale ale utilizatorilor.

Rețeaua Facebook, care are peste un miliard de utilizatori, este adesea dată în judecată și acuzată că nu protejează îndeajuns datele personale ale utilizatorilor în relația cu alte aplicații sau cu agențiile de publicitate.

Cel mai mare proces în care este implicată platforma online în Europa are ca reclamanți 60.000 de utilizatori. Aceștia au fost convinși de un fost student din Austria, în prezent jurist, Max Schrems – aflat de trei ani într-un veritabil „război” contra exploatării datelor personale pe internet – să se asocieze plângerii sale depuse în această lună la un tribunal din Viena contra celebrei rețele de socializare.

„Am dat în judecată Facebook pentru politica sa de confidențialitate, participarea la programul de spionaj Prism al serviciilor secrete americane, funcția «Graph Search», urmărirea activității utilizatorului pe alte pagini decât cele ale rețelei Facebook (prin intermediul butonului «Like»), alături de alte 20 de infracțiuni”, a declarat reclamantul, care își finalizează în această perioadă teza de doctorat pe această temă și tocmai a publicat romanul „Luptă-te pentru datele tale!”.

În august 2011, Max Schrems a denunțat Facebook pentru prima dată pentru deținere abuzivă de date personale în fața Autorității pentru protecția vieții private din Irlanda (DPC), țară în care se află sediul central european al rețelei de socializare.

Peste 60.000 de internauți din toată Europa au cerut să se asocieze procesului colectiv care a fost inițiat apoi la Viena pentru a amplifica demersul din 2011.

Tânărul militant austriac i-a îndemnat pe toți utilizatorii de Facebook să îi susțină inițiativa, pe site-ul www.fbclaim.com. Din cauza lipsei de personal care să verifice identitatea fiecăruia, el a limitat pentru moment la 25.0000 numărul acestor susținători ai săi, care solicită fiecare daune de 500 de euro de la compania Facebook.

Procedura se află abia la început. Tribunalul vienez a cerut Facebook Ireland, filiala europeană a firmei californiene, să ofere un răspuns într-un interval de patru săptămâni.

Pentru Andreas Krish, membru în consiliul pentru protejarea datelor personale din cadrul Cancelariei federale austriece și președinte al inițiativei din cadrul UE European Digital Rights (EDRI), un lucru este sigur: „Giganții americani au un avantaj competitiv pe piața media și a rețelelor de socializare din Europa, pentru că folosesc datele personale ale utilizatorilor fără să suporte consecințe majore”. Această stare de fapt, spune el, ar putea fi schimbată de către justiție.