După ce recent Microsoft, Google și Facebook au anunțat că pregătesc noi sisteme pentru monitorizarea și controlul informației pe internet, care vor elimina așa-numitele „cookies”, celebra rețea de socializare revine cu o nouă precizare.
Comportamentul utilizatorilor Facebook va putea fi analizat în viitor nu doar prin intermediul tradiționalelor chestionare sau studii de piață, ci cu ajutorul unei noi tehnologii ce va oferi informații adunate chiar în timp ce aceștia interacționează cu site-ul, relatează Daily Mail.
Spre exemplu, reprezentanții gigantului american vor putea caracteriza publicul țintă în funcție de intervalul de timp pe care acesta îl petrece cu cursorul pe anumite elemente afișate pe pagina rețelei de socializare.
Datele colectate vor fi utilizate ulterior în diverse scopuri, începând de la strategia de dezvoltare abordată de companie în viitor și până la targetarea cât mai precisă a mesajelor publicitare, a precizat Ken Rudin, directorul departamentului de analiză de la Facebook.
Există însă și riscuri în abordarea acestei direcții, întrucât mulți utilizatori se arată îngrijorați în privința lipsei de securitate a datelor personale. Specialiștii susțin că, în acest context, ar putea să ia amploare fenomenul numit „sinuciderea identității virtuale”, adică renunțarea la conturile de Facebook.
Un sondaj realizat recent a arătat că jumătate dintre cei care și-au șters pagina de pe rețeaua de socializare au invocat motive legate de „invadarea” spațiului/informațiilor privat. De altfel, nu puțini au fost cei care au susținut că utilizatorii Facebook sunt, de fapt, „produsul” companiei, și nu „clienți”.
Potrivit sursei citate, Facebook adună de la cei peste 1 miliard de utilizatori date demografice – unde locuiesc, unde merg la școală, unde lucrează etc – și date referitoare la comportament – câți prieteni virtuali au, când/unde/la ce dau „Like”.
Pe lângă toate acestea, noua tehnologie de colectare a datelor, la care Facebook încă lucrează, ar putea aduce informații suplimentare despre internauți.
Nu este însă pentru prima dată când este pus la punct un astfel de proiect. Un program similar au dezvoltat și cei de la Shutterstock. Aceștia „înregistrează” absolut tot ce fac utilizatorii care le vizitează site-ul: unde își plasează cursorul sau cât de mult privesc o fotografie înainte de a decide să o cumpere.