Facebook schimbă modul în care vor fi afișate postările din News Feed
Potrivit Go4it, vor avea prioritate postările prietenilor și ale membrilor familiei, în defavoarea conținutului publicat de companii și publicații prin intermediul Facebook Pages.
Astfel, ar trebui să ne așteptăm ca în partea de sus a fluxului să vedem mai mult conținut de la persoane pe care le cunoaștem.
Cum sunt alese aceste persoane? Facebook a oferit o explicație. În primul rând, un utilizator va vedea conținutul de la toate persoanele pentru care a activat funcția „See First”, dar și de la utilizatorii cu care a interacționat mai mult de-a lungul timpului prin diferite căi (Like, Share, Comment).
„Dacă îți plac pozele surorii tale, vom începe să publicăm postările ei mai aproape de începutul fluxului”, a explicat Adam Mosseri, vicepreședinte Facebook.
În medie, de fiecare dată când o persoană intră pe Facebook, pe flux sunt 1.500 de actualizări (texte, imagini, videoclipuri) noi, apărute după ultima vizită pe rețeaua de socializare. Rețeaua de socializare alege aproximativ 300 care sunt afișate.
În ceea ce privește conținutul publicat de companii și publicații, acesta va fi prioritizat în funcție de cât de informativ și distractiv este. Dacă ai dat „Like” la o mulțime de articole despre o anumită celebritate în trecut, Facebook va considera că acele postări sunt informative pentru tine și îți va oferi mai multe. De asemenea, dacă îți plac clipurile Facebook Live, vei vedea mai multe la începutul News Feed-ului.
Facebook a anunțat și că nu va favoriza un anumit tip de surse sau idei și că nu alege „despre ce subiecte lumea ar trebui să citească”. Compania a făcut această precizare după ce a fost acuzată în acest an că cenzurează anumite expresii din secțiunea de trenduri. În acel caz era vorba de subiecte legate de Partidul Republican din SUA, al cărui candidat la președinție ar putea fi Donald Trump, un personaj care nu este agreat de sectorul tehnologic din SUA, conform Go4it.
Cum activezi funcția See First
Funcția See First, cu ajutorul căreia poate fi creat un flux de știri personalizat în câteva minute, poate fi accesată pe web, dar și în aplicațiile pentru sistemele de operare mobile Android și iOS. Pe site-ul Facebook.com, pentru a personaliza fluxul se merge în dreptul secțiunii News Feed/Noutăți și se apasă pe butonul de setări din stânga. Apoi se apasă pe Edit preferences/Editează preferințele. Acolo utilizatorul selectează paginile, persoanele și grupurile (marcându-le cu See first/Vezi mai întâi; implicit este selectată opțiunea Following/Urmărești) de la care dorește să primească actualizări. Astfel, un utilizator poate marca cu See First de exemplu 10 persoane sau pagini de la care dorește să primească tot timpul actualizări.
În aplicația Facebook pentru Android, activarea See first este mai dificilă, deoarece paginile, persoanele și grupurile nu sunt deocamdată grupate într-un singur loc. Utilizatorul va trebui să meargă pe fiecare pagină, persoană sau grup în parte și să schimbe opțiunea Following/Urmărește în See first/Vezi mai întâi.
În Facebook pentru iOS se merge la More/Mai mult, apoi Settings/Setări și la News Feed Preferences/Preferințe Noutăți.