FACEBOOK, trei schimbări în algoritm. Cum vor apărea de acum postările pe FACEBOOK
FACEBOOK. Rețeaua de socializare Facebook a anunțat marți introducerea a trei modificări în algoritmul de afișare a conținutului în fluxul de știri al fiecărui utilizator, în încercarea de a îndeplini o serie de cereri ale publicului, în urma unui sondaj efectuat în rândul utilizatorilor platformei online.
Astfel, în cazul utilizatorilor care au puțini prieteni sau prieteni care publică foarte puțin conținut pe Facebook, rețeaua a modificat regula referitoare la restricțiile de afișare a postărilor multiple consecutive din partea aceleiași surse, oferind astfel utilizatorilor care doresc să petreacă mai mult timp online, mai mult conținut din partea prietenilor și paginilor pe care aceștia le urmăresc.
Facebook spune că, în urma sondajului efectuat în rândul utilizatorilor rețelei de socializare, mulți dintre aceștia s-au plâns de faptul că ratează postări importante din partea prietenilor și ale altor surse pe care le urmăresc. Pentru a rezolva această problemă, algoritmul de afișare a conținutului a fost modificat pentru a permite o poziție superioară în newsfeed a postărilor directe din partea prietenilor și a celor cu care utilizatorii interacționează cel mai des pe platforma online, cum ar fi fotografii, videoclipuri, linkuri și actualizări ale „statusului”.
Facebook a dat asigurări că persoanele care citesc știri sau interacionează des pe platformă cu conținutul unor pagini pe care le urmăresc nu vor avea de suferit, articolele urmând să fie în continuare livrate în newsfeed, pe baza preferințelor fiecăruia, dar prioritare vor fi actualizările din partea prietenilor.
FACEBOOK. O altă problemă reieșită în urma sondajului efectuat în rândul utilizatorilor este că aceștia nu doresc să vadă când prietenii lor comentează la un articol sau dau „like” unei postări. Facebook a precizat că aceste informații vor fi afișate, începând de marți, mai jos în fluxul de știri sau chiar deloc, ceea ce va maximiza șansele ca utilizatorii să vadă mai întâi conținutul publicat de prietenii cei mai apropiați și de paginile pe care le urmăresc.
Potrivit anunțului de marți al Facebook, schimbările efectuate asupra algoritmului de afișare a conținutului vor avea un impact variat asupra distribuirii către fani a conținutului publicat pe Facebook de pagini precum cele ale instituțiilor mass-media, acest lucru depinzând de publicul fiecărei pagini și de cât de mult conținut este publicat. Rețeaua de socializare a precizat că este posibil ca în anumite cazuri numărul de utilizatori care vor vedea conținutul publicat de o pagină să scadă, ceea ce va duce și o scădere a traficului web către site-ul respectiv, dar că, în timp, aceste posibile probleme se vor rezolva atât timp cât conținutul publicat este de interes pentru fani.
Facebook este cea mai mare rețea de socializare din lume, având 1,35 miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, fapt care înseamnă că aproape jumătate din populația conectată la internet la nivel mondial folosește această platformă măcar o dată pe lună, după cum relata la sfârșitul lunii octombrie 2014 publicația The Wall Street Journal.