Prima pagină » IT&C » Facebook va introduce funcția Instant Articles. Noutățile Facebook, împărtășite de trei reprezentanți ai companiei la ICEEfest

Facebook va introduce funcția Instant Articles. Noutățile Facebook, împărtășite de trei reprezentanți ai companiei la ICEEfest

Facebook este de multă vreme sursa principală de știri pentru mulți dintre utilizatorii rețelei de socializare, însă deschiderea link-urilor poate fi problematică pentru publicul care folosește versiunea mobilă. Întrucât aceasta este sursa principală de venituri a companiei, o nouă funcție numită Instant Articles va începe să servească articole întregi din surse precum New York Times, Buzzfeed și National Geographic direct în fluxul de știri, scrie go4it.ro.

Informația vine de pe site-ul Wall Street Journal, care sugerează că funcția va fi anunțată în curând. Se pare că datele colectate de Facebook sugerează că pentru a accesa un link din aplicația Facebook de pe mobil, un utilizator trebuie să piardă 8 secunde pentru a ajunge la conținut. Instant Articles va oferi întregul articol direct din fluxul de știri ale surselor urmărite, fără să fie nevoie de părăsirea aplicației sau de deschiderea unei pagini web.

Desigur, acest lucru va duce la pierderi financiare din partea publicațiilor, întrucât majoritatea sunt susținute de bannere cu reclame care sunt plătite la număr de afișări și număr de acțiuni din partea utilizatorilor. Facebook dorește să atragă astfel parteneri, promițând două metode de monetizare. Cea mai avantajoasă va permite publicațiilor să vândă reclame pe respectivul conținut și să păstreze 100% din încasări, în timp ce cea de-a doua oferă 70% din venituri, însă Facebook se ocupă cu vânzarea spațiului respectiv. Cele două oferte sunt avantajoase în fiecare situație, acestea putând aduce beneficii ambelor părți.

Deși aceste informații nu pot fi verificate în acest moment, o astfel de inițiativă nu ar fi deloc ieșită din comun. O bună parte din traficul marilor publicații vine de pe Facebook, iar posibilitatea de a câștiga bani din publicarea articolelor și pe rețeaua lui Zuckerberg, pe lângă publicarea pe site ar putea duce în final la venituri mai mari în total, mai scrie go4it.ro.

Trei reprezentanți ai Facebook vor fi prezenți la ediția 2015 a ICEEfest, care va avea loc în 11 și 12 iunie la Băneasa Shopping City. Este vorba despre Robert Bednarski, Head of CEE, Mert Canli, Regional product marketing manager, și Rustam Ziganshin, Agency partner CEE.

ICEEfest – Interactive Central and Eastern Europe Festival – e organizat de ThinkDigital, in parteneriat cu Orange. Bilete se gasesc pe site-ul oficial, www.ICEEfest.com.

Autor