Într-un mesaj pe blogul oficial, Facebook a transmis că a obținut condamnări în instanță pentru astfel de acțiuni de aproape 2 miliarde de dolari. Compania nu explică în mod clar cât din această sumă a recuperat, notează AFP.
Aceste proceduri judiciare vizează printre altele cumpărarea de clickuri masive pe butonul „Like” caracteristic Facebook, pentru a apărea mai populare în rețeaua de pagini consacrate de exemplu unor personalități politice sau mărci.
O industrie paralelă s-a creat ce poate promite de exemplu adăugarea a „10.000 de Like-uri” pe o pagină în schimbul unei plăți.
„Noi stabilim regulile și mașinile sunt gata să recunoască comportamentele suspecte”, a scris un inginer de la Facebook, Matt Jones, pe blog.
Acest lucru implică diverse tehnici, cum ar fi utilizarea de algoritmi pentru a detecta un salt suspect de „Like-uri” pe o pagină, transmite Agerpres.
„Când identificăm o activitate frauduloasă, lucrăm pentru a o contracara, inclusiv prin blocarea conturilor și ștergerea Like-urilor false”, a explicat el.
Procedurile judiciare sunt la rândul lor destinate „să amintească potențialilor contravenienți că vom replica pentru a preveni abuzul pe platforma noastră”, a adăugat el.
„Activitatea frauduloasă este rea pentru toată lumea: proprietarii paginilor, cei care fac reclame, Facebook și oamenii de pe platforma noastră”, a conchis el.