Prima pagină » IT&C » Flanco va lansa în acest an o marcă proprie de produse

Flanco va lansa în acest an o marcă proprie de produse

Flanco va lansa în acest an o marcă proprie de produse
Flanco Retail a înregistrat anul trecut o creștere de 8% a cifrei de afaceri comparativ cu anul precedent, la 665 milioane de lei (150 milioane euro), și cu 61% a profitului net, la 2,2 milioane de lei.

„Brandul propriu încă se construiește. Vrem să dezvoltăm un brand la prețuri mai bune decât ce este acum în piață. Vor fi produse mai ieftine, de calitate, dar nu foarte ieftine. În iunie vom popula magazinele cu noua marcă. Vrem să intrăm cu marca proprie inclusiv în zona telecom”, a declarat Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail, fără a dezvălui numele brandului, acesta fiind în curs de înregistrare.

El a arătat că produsele vor fi fabricate prin colaborări cu producători din China și Turcia și estimează că acestea vor ajunge să dețină 10-15% din cifra de afaceri a companiei în următorii trei ani.

Flanco Retail a înregistrat anul trecut o creștere de 8% a cifrei de afaceri comparativ cu anul precedent, la 665 milioane de lei (150 milioane euro), și cu 61% a profitului net, la 2,2 milioane de lei. Vânzările au fost susținute de categoria produselor de necesitate (electrocasnicele mari și mici), de segmentul de tehnologie și de televizoarele cu diagonală mare, acestea având cea mai bună evoluție pe parcursul întregului an.

„2014 a fost cel mai bun an al Flanco din punct de vedere al vânzărilor. 150 milioane euro este un prag istoric. (…) Anul acesta ne dorim să creștem cu 12%, ritmul pieței, dar profitabil. Ne interesează o creștere moderată, dar sănătoasă”, a spus Sîrbu.

Potrivit Flanco, anul 2014 a confirmat datele de piață care prevedeau o revenire a încrederii consumatorilor în creditul de consum. Pe acest fond, 20% din vânzările totale au fost vânzări în rate.

Pe online, vânzările Flanco au crescut cu 150% comparativ cu 2013 și au ajuns la 12% din total, iar pentru acest an Flanco estimează că vor atinge un nivel de 16-17%.

În ceea ce privește extinderea, Flanco a investit anul trecut 8 milioane lei în nouă magazine noi, remodelarea a 42 de unități, două relocări și o extindere. În aceeași perioadă, compania a închis două magazine.

„Expansiunea este unul dintre obiectivele noastre și în acest an. Avem patru proiecte pe care le pornim anul acesta: Coresi Brașov (27 martie), Mega Mall București (23 aprilie), Tulcea și Slatina în septembrie. Avem un buget de investiții de 10 milioane lei, din care trei milioane lei pentru tehnologie, 1 milion lei pentru trainingul oamenilor și 6 milioane lei pentru magazine”, a menționat Sîrbu.

Flanco va angaja 80 de persoane în acest an, după ce anul trecut a realizat 200 de noi angajări și a ajuns la 1.100 de angajați.

În prezent, compania deține o rețea de 88 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 55 de orașe.

Retailerul Flanco este deținut integral de omul de afaceri Iulian Stanciu.