Sistemul Android Auto ar permite șoferilor să interacționeze cu sistemele de muzică și navigare ale mașinilor, relatează Bloomberg.
În luna ianuarie, Google a anunțat lansarea Open Automotive Alliance, structurată ca un parteneriat cu producătorii auto, pentru utilizarea platformei Android la vehicule.
Marii producători auto germani nu s-au arătat interesați de proiect. Între marii absenți se află Daimler, compania-mamă a Mercedes, și liderul industriei de lux BMW.
Volkswagen și brandul Audi al grupului s-au alăturat alianței, dar au spus că vor să limiteze accesul Google la informații majore legate de vehicule, întrucât nu vor ca Android să controleze mașinile așa cum se întâmplă în cazul telefoanelor și tabletelor.
Politicienii germani și-au exprimat și ei îngrijorarea că importanța industriei germane ar putea fi diluată dacă Google obține acces la date privind comportamentul și deplasările mașinilor și pasagerilor.
Guvernul cancelarului Angela Merkel, deja îngrijorat de puterea deținută de Google pe piață, vrea să împiedice compania americană să obțină o poziție de monopol ca partener în construcția de mașini autonome.
În 2012, industria auto a generat 6,5% din veniturile impozabile din Germania, potrivit Biroului Federal de Statistică, fiind cel mai mare sector manufacturier al țării.
„Sub nicio formă nu trebuie să permitem ca dezvoltarea noastră să depindă de companii ca Google”, a declarat Joachim Pfeiffer, purtător de cuvânt al blocului parlamentar al lui Merkel, pentru politică în economie și energie.
Piața softurilor pentru conducere asistată ar putea atinge 20 de miliarde de euro până în 2030, conform firmei de consultanță Roland Berger.
Un purtător de cuvânt al Google a refuzat să comenteze, dar a precizat că grupul a renunțat la obiectivul ca primele mașini prevăzute cu sistemul Android Auto să intre în circulație până la sfârșitul acestui an.
Lecțiile date de industria telefoanelor mobile este proaspătă pentru directorii de companii și autoritățile de reglementare. Pe măsură ce tot mai mulți oameni depind de aplicații mobile și servicii, utilizarea Android a obligat producătorii de telefoane, precum Samsung Electronics și HTC, să respecte standardele sistemului de operare, renunțând la puterea lor individuală.
La cinci ani de la introducerea Android, producătorii europeni de telefoane Nokia și Ericsson au renunțat complet la fabricarea de telefoane.
Cu cât Google și alți producători de software se implică mai mult în ecosistemele auto, cu atât banii consumatorilor vor merge către companiile tehnologice în loc să meargă la producătorii auto, a spus Juergen Reiner, partener la compania de consultanță Oliver Wyman.