De multe ori mesajele CAPTCHA sunt greu de citit, chiar și de către cei care au o vedere foarte bună. Google știe acest lucru și propune un sistem simplu: utilizatorul bifează căsuța „Nu sunt un robot”și apoi apasă butonul „Submit”.
Noua tehnologie Google se numește reCAPTCHA și poate fi deja implementată pe site-uri.
Când încearcă să se autentifice pe un site, în loc să vadă acest mesaj,
cu noua tehnologie utilizatorul va vedea mesajul de mai jos:
Problema cu reCAPTCHA este că nu este la fel de sigur ca un CAPTCHA care necesită iontroducerea de multe caractere.
CAPTCHA este o metodă automată prin care se determină dacă utilizatorul unui software este o persoană sau un program de calculator. Numele metodei este acronimul expresiei englezești „Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart” (trad. „Test Turing public, complet automat, pentru distingerea computerelor de oameni”). În engleză cuvântul CAPTCHA seamănă fonetic cu cuvîntul capture („a prinde”, „a captura”).