Google schimbă algoritmul pentru căutările de pe dispozitive mobile. Cum vor fi afectate site-urile

Publicat: 08 04. 2015, 15:30
Actualizat: 11 01. 2020, 20:32

Google controlează aproximativ 75% din piața căutării online. De aceea, analiștii cred că această schimbare va afecta semnificativ traficul site-urilor. Compania modifică algoritmul destul de frecvent, dar aceasta este o schimbare mai mare. Site-urile care nu sunt concepute cu utilizatorii mobili în minte și nu au timpi de răspuns buni vor înregistra o scădere a traficului, spune Collin Colburn, analist la firma de cercetare a pieței Forrester, citat de Computerworld. El a adăugat că schimbarea va fi benefică pentru utilizatorii de dispozitive mobile, deoarece numărul site-urilor de calitate va crește.

Google a anunțat în februarie că echipa Google Search se concentrează pe îmbunătățirea serviciilor pentru numărul tot mai mare de utilizatori mobili. „Cum tot mai mulți oameni folosesc dispozitive mobile pentru a accesa internetul, algoritmii trebuie să se adapteze la aceste tipare de utilizare”, scria compania pe Webmaster Central Blog.

Schimbările vor fi implementate începând cu 21 aprilie și vor afecta căutările în toate limbile în care este disponibil serviciul de căutare Google Search al companiei.

Google a avertizat că modificările vor avea „un impact semnificativ în rezultele căutărilor” și a oferit un link spre o pagină unde administratorii și proprietarii de site-uri pot vedea dacă acestea sunt „prietenoase” cu dispozitivele mobile.

Compania nu a oferit detalii tehnice despre modificările pe care le va face, dar a precizat că unul din criteriile importante în funcție de care un site va fi afișat la rezultate este cât de prietenos este acesta cu terminalele mobile.

Schimbarea este bună pentru utilizatori, crede Dan Olds, analist la The Gabriel Consulting Group. „Problema este că sunt multe site-uri care nu sunt configurate pentru dispozitivele mobile. Unele sunt mult prea mari pentru un ecran de dispozitiv mobil sau navigarea în ele este dificilă”, a explicat el. Olds a adăugat că schimbarea îi va permite unui site mai mic, dar bine optimizat pentru mobil, să depășească în rezultatele căutărilor un competitor mult mai mare.

În acest moment, aproximativ 40% din populația lumii deține un smartphone, potrivit lui Collin Colburn de la Forrester.