Google și Apple lucrează fiecare la astfel de tehnologii, transmite WSJ. Abordarea este diferită în fiecare caz. La Apple, Proactive Assistant, o caracteristică a sistemului de operare iOS 9, învață care sunt preocupările și preferințele utilizatorilor folosind informațiile din telefoanele acestora. De cealaltă parte, Google Now, învață din căutările pe care utilizatorii le fac pe internet și din activitatea lor în alte servicii ale companiei, precum Gmail sau YouTube.
Ambele companii speră ca noile servicii (în cazul Google Now este vorba de o versiune nouă) care vor debuta cel mai probabil în toamnă să fidelizeze clienții existenți și să îi lege de serviciile care aduc bani.
Eforturile Google și Apple fac parte dintr-un val în creștere al asistenților digitali. Microsoft va integra propriul asistent, Cortana, în toate dispozitivele care rulează Windows, iar Amazon dezvoltă Alexa în cadrul serviciului Echo. Cortana utilizează motorul de căutare Bing și serviciul Foursquare pentru a oferi răspunsuri la căutări și a răspunde la comenzi. Aplicația este una care „învață” să se adapteze la nevoile fiecărui utilizator.