Președintele-director general al Time Warner, Jeffrey Bewkes, a subliniat, miercuri, oportunitățile reprezentate de „cererea în puternică creștere pentru conținuturile video de înaltă calitate”.
Potrivit AFP, una dintre televiziunile de marcă în domeniu ale Time Warner este canalul cu plată HBO, celebru pentru serialele de succes „Clanul Soprano”, „Totul despre sex” și „Urzeala tronurilor”.
„În 2015, vom lansa un serviciu HBO independent, prin internet, în SUA”, a anunțat patronul postului, Richard Plepler, explicând că dorește să „utilizeze toate mijloacele aflate la dispoziția lor” pentru a seduce clienți noi.
HBO deține deja un serviciu care permite vizionarea online la cerere (Video on Demand, VOD), HBO Go, dar acesta este accesibil în prezent doar pentru abonații televiziunii, prin intermediul unei companii de cablu.
Noul produs, care va intra în concurență cu servicii de conținuturi video difuzate în streaming, precum Netflix și Amazon, vizează „10 milioane de locuințe din SUA, care nu dispun decât de un acces la internet de mare viteză”, dar nu și de acces la televiziune prin cablu. Numărul acestora este în creștere, a spus Pleper, care vorbește despre o oportunitate care trebuie neapărat exploatată.
James McQuivey, un analist de la cabinetul Forrester, vorbește despre o evoluție „inevitabilă din momentul în care oamenii au început să vizioneze conținuturi în streaming”.
„HBO are cu siguranță conținuturi pentru micul ecran cu mare priză la public și atrage populație tânără, deschisă și educată, mai susceptibilă să abandoneze abonamentele la televiziunea prin cablu în următorii cinci-zece ani”, a spus acesta, estimând că decizia companiei de media va deschide calea și altor grupuri din domeniu.
Time Warner și-a îndreptat atenția în ultimii ani spre conținuturile audiovizuale (cele difuzate pe posturile sale de televiziune, printre care se numără HBO, și cele produse de studiourile de cinema Warner Bros.), separându-se treptat de compania de internet AOL, de compania de cablu Time Warner Cable și mai recent de publicațiile din grupul Time Inc.
Oficialii Netflix Reed Hastings și David Wells au spus, într-o scrisoare adresată acționarilor, că nu sunt surprinși de inițiativa HBO.
„Spunem din 2011 că HBO va fi principalul nostru concurent pe termen lung, mai ales în ceea ce privește conținuturile”, au precizat aceștia, care au adăugat că această concurență este un lucru benefic, ce îi va ajuta să se dezvolte în continuare.
Recenta expansiune în Europa a companiei Netflix nu i-a permis să atragă numărul de utilizatori dorit în al treilea trimestru al anului, iar acest lucru va afecta profiturile din trimestru al patrulea.