Prima pagină » IT&C » IBM investește 3 miliarde de dolari în „Internetul lucrurilor”

IBM investește 3 miliarde de dolari în „Internetul lucrurilor”

IBM investește 3 miliarde de dolari în
IBM va investi 3 miliarde de dolari în următorii patru ani într-o nouă divizie pentru "Internetul lucrurilor", care își propune să ajute clienții să strângă și să analizeze datele înregistrate de smartphone-uri și alte dispozitive dotate cu senzori, relatează The Wall Street Journal.

Investiția anunțată de IBM face parte dintr-o serie de astfel de acțiuni întreprinse de mai multe companii din domeniul IT, care vizează extinderea în domeniul „Internetului lucrurilor” („Internet of Things”), care presupune conectarea obiectelor banale, de la automobile la electrocasnice și corpuri de iluminat, prin echiparea acestora cu senzori, cipuri și conectivitate wireless.

Astfel, IBM va concura pe piața „Internetului lucrurilor” împotriva unor companii mari ca General Electric, Microsoft, Google sau Cisco Systems, precum și împotriva start-up-uilor.

IBM a arătat că noua divizie se bazează pe o colecție de programe, numită IoT Foundation, care folosește serviciile cloud ale IBM, și care permite clienților și partenerilor companiei să creeze noi aplicații sau să le îmbunătățeacă pe cele existente.

Compania americană mizează pe corelarea datelor din mai multe surse, cum ar fi senzorii încorporați în clădiri, smartphone-uri sau aparate electrocasnice.

Anul trecut, IBM a ajuns la o înțelegere cu Twitter pentru a colabora astfel încât să ajute companiile să adune și să analizeze informațiile din tweet-urile postate de clienții și partenerii respectivelor firme.

În același sens, IBM a anunțat marți că a încheiat un parteneriat cu o companie americană, Weather Co., care furnizează clienților săi date despre starea vremii, pe baza senzorilor instalați, de exemplu, în clădiri.

Cele două companii intenționează să dezvolte aplicații care să utilizeze date meteo pentru a ajuta firmele din domenii ca asigurări, energie sau comerț să prevadă condițiile nefavorabile afacerilor respective și să-și adapteze strategia în conformitate cu acestea.