La finalul lui 2014, datele arată că peste 30% din vizitatorii eMAG au venit de pe dispozitivele mobile, marcând o dublare față de anul precedent.
„Telefonul a devenit, practic, dispozitivul cel mai apropiat de consumator, prin intermediul căruia acesta poate comanda tot: voce, date, foto, calendar, banca, muzica, distracție, cumpărăturile zilnice. Până la finalul anului 2015, ne așteptăm ca, pentru prima dată în istoria comerțului online românesc, traficul de pe telefon și tabletă să-l depășească pe cel de pe desktop. În termeni de vânzări, anticipăm că 30% din numărul total de comenzi va veni tot din dispozitivele mobile în anul care urmează”, spune Bogdan Axinia, vicepreședinte eMAG.
Înainte de a fi o sursă de comenzi, dispozitivele mobile reprezintă primul pas în experiența de informare și achiziție a clienților. În 2014, aproximativ 25% din comenzile primite de eMAG au inclus în procesul de decizie cel puțin o interacțiune cu smartphone-urile și tabletele.
Datele celor de la eMAG arată că peste 85% dintre utilizatorii care comandă online de pe telefoane și tablete au vârste cuprinse între 18 și 44 de ani, iar cei mai mulți, 40% dintre ei, comandă în timpul dimineții, de la 6:00 la 12:00.
Cele mai căutate produse de clienții care vin de pe mobile sunt jucării, copii&bebe (15,6%), electrocasnicele mici (9,7%), telefoanele mobile (8,6%), cărți (6,4%) și produsele de îngrijire personală (5,7%).
(Click pentru a mări)