Prima pagină » IT&C » Iohannis a promulgat noua lege a taximetriei, care interzice aplicația Uber. REACȚIA companiei americane

Iohannis a promulgat noua lege a taximetriei, care interzice aplicația Uber. REACȚIA companiei americane

Iohannis a promulgat noua lege a taximetriei, care interzice aplicația Uber. REACȚIA companiei americane
Mai mult, ca să te poți înregistra în Uber, trebuie să ai mașină fabricată după după anul 2005 și în stare de funcționare foarte bună.

„Transportul în regim de taxi sau transportul în regim de închiriere se execută numai de către transportatori autorizați, care dețin autorizații taxi valabile, în cazul transportului în regim de taxi sau copii conforme valabile, în cazul transportului în regim de închiriere, eliberate în condițiile prezentei legi, pentru fiecare autovehicul utilizat”, se arată în noua lege.

De asemenea, este interzis transportul public de persoane contra cost cu un autoturism fără a deține pentru acesta, după caz, autorizație taxi valabilă sau copie conformă valabilă.

Compania Uber a anunțat că serviciul său low-cost, UberX, va continua să funcționeze în București, în ciuda noii legi. Între timp, se poartă discuții pentru găsirea unei soluții de compromis.

Uber: Operațiunile în România nu sunt afectate de noul amendament

Reprezentanții companiei americane au explicat pentru gândul că operațiunile din România nu sunt afectate pentru că „acest serviciu, care este diferit ca structură de un serviciu comercial, oferă locuitorilor posibilitatea să împartă o călătorie și costurile aferente acesteia”.

„Sunt aproape 1 milion de mașini înregistrate în București care sunt folosite, în medie, mai puțin de două ore pe zi. Crescând timpul de utilizare și numărul de persoane care împart o mașină personală, acest număr s-ar putea reduce la 250.000″, a explicat Daniel Byrne, responsabil cu comunicarea pe Europa, viziunea pe termen lung a serviciului UberX prezent în București.

Reprezentantul companiei a mai precizat că au fost purtate negocieri pentru reglementarea serviciilor Uber în România, considerând că legislația ar trebui să ia în considerare servicii noi cum sunt cele de ridesharing. „Scopul nostru este ca serviciile Uber să fie reglementate și ne dorim să găsim modalități de a contribui la modernizarea legislației din România astfel încât aceasta să ia în considerare servicii noi și inovatoare cum sunt cele de ridesharing. Discuțiile noastre la nivel local și guvernamental au fost pozitive și suntem entuziasmați că putem continua să oferim locuitorilor Bucureștiului o metodă alternativă de transport care este convenabilă, sigură și transparentă. Uber poate aduce beneficii economice importante celor care dețin o mașină, oferindu-le posibilitatea de a-și acoperi costurile mașinii personale (amortizare, întreținere, combustibil, parcare, etc). În același timp, Uber promovează buna funcționare a orașului prin reducerea numărului de mașini și a traficului urban”, a continuat Byrne.

În ceea ce privește planurile în România, reprezentanții companiei s-au rezumat la a spune că vor continua să funcționeze și să promoveze acest serviciu, având în vedere că au avut un feedback pozitiv până acum, iar România este una dintre piețele cu cea mai mare creștere din regiune. 

Uber a lansat oficial în România serviciul UberX, cel mai ieftin din portofoliul companiei, în luna februarie. Aplicația pentru smartphone face legătura între pasageri și cel mai apropiat șofer dispus să-și ofere serviciile contra cost, fiind o alternativă la firmele de taximetrie. Tariful de bază perceput de Uber în București este de 1,39 lei, iar călătoria trebuie să aibă un cost final de minimum 6 lei.

În București, orice persoană care are minimum 21 de ani, permis de conducere și mașină și care nu are cazier judiciar sau antecedente în trafic se poate înregistra în sistem și transporta persoane. Înainte de a primi „OK-ul”, candidatul merge și la un interviu cu un reprezentant al Uber. Șoferii primesc 80% din valoarea cursei, iar restul merge la Uber.

Mai mult, ca să te poți înregistra în Uber, trebuie să ai mașină fabricată după după anul 2005 și în stare de funcționare foarte bună.

Adrian Popa este Editor of the Day la Gandul.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de ... vezi toate articolele