Martin Winterkorn, șeful Volkswagen: Big Data nu trebuie să însemne „Big Brother”
„Constructorii auto protejează deja șoferii de acvaplanare, oboseală și trafic. Trebuie să îi protejeze și de folosirea necorespunzătoare a datelor de către guverne”, a spus Winterkorn, citat de Re/code. El a continuat: „Spun da pentru Big Data, spun da unei securități sporite, dar spun nu peternalismului și lui Big Brother”.
Șeful Volkswagen a făcut apel la constructorii auto să îți unească eforturile pentru a proteja datele consumatorilor.
Sistemele de infotaiment încep să își facă loc și pe mașinile mici, de oraș, nu mai sunt o dotare doar pentru modelele de lux. Opel Adam Rocks, Peugeot 108, Citroen C1 și Toyota Aygo, care și-au făcut debutul în această săptămână la salonul auto de la Geneva, sunt dotate cu ecrane multimedia mari, care pot etala liste de piese muzicale sau hărți stocate pe un smartphone.
Big Data, unul din cele patru megatrenduri în tehnologie
Big Data are potențialul a contribui cu 206 miliarde de euro la economia europeană până în 2020, potrivit raportului „Big & Open Data in Europe”, realizat de Institutul pentru Studii Economice din Varșovia și sponsorizat de Microsoft. Astfel, datele mari și deschise ar putea reprezenta o creștere de 1,9% pentru produsul intern brut al Uniunii.
Big Data este considerat la ora actuală unul din cele patru megatrenduri în tehnologie, alături de cloud, social media și mobilitate.
Termenul poate fi definit ca „informațiile păstrate și prelucrate în cantități imense, datorită unor medii de stocare mai ieftine, unor metode de procesare mai rapide și unor algoritmi mai performanți”, potrivit cărții „Big Data: A revolution that will transform how we live”, de Viktor Mayer-Schönberger și Kenneth Cukier. Mai simplu, datele mari pot fi definite ca informațiile adunate de sisteme automate, senzori sau introduse manual.
La bordul mașinii viitorului: