Prima pagină » IT&C » Microsoft a lansat primul său ceas inteligent: cum arată concurentul ceasurilor de la Samsung și Apple

Microsoft a lansat primul său ceas inteligent: cum arată concurentul ceasurilor de la Samsung și Apple

Microsoft a lansat primul său ceas inteligent: cum arată concurentul ceasurilor de la Samsung și Apple

Microsoft Band este disponibil la prețul de 199 de dolari în magazinele Microsoft din Statele Unite începând de joi.

Principalul avantaj al smartwatch-ului Microsoft în competiția cu alte dispozitive purtabile de pe piață este bateria proiectată să dureze 48 de ore. De asemenea, un plus îl reprezintă faptul că Microsoft Band este compatibil cu toate sistemele de operare disponibile pe piață, nu doar cu Windows.

Ceasul inteligent monitorizează activitatea organismului inclusiv în timpul somnului și primește notificări de la smartphone-ul la care este conectat. Cei zece senzori cu care este prevăzut smartwatch-ul notează permanent diverși indici, cum ar fi ritmul cardiac, numărul de calorii arse, calitatea somnului sau expunerea la soare.

Microsoft a lansat, de asemenea, și aplicația Microsoft Health, care prezintă un serviciu cloud ce permite utilizatorilor să stocheze și să combine datele despre sănătate înregistrate de dispozitivul purtabil.

Samsung a lansat primul său smartwatch, Galaxy Gear, în septembrie 2013, iar în luna august a acestui an a prezentat un nou model de ceas inteligent, Gear S.

De asemenea, Apple a lansat, la începutul lunii septembrie, dispozitivul Apple Watch, care însă nu va putea fi cumpărat până la începutul anului 2015. Prețul de pornire va fi de 349 de dolari.

De la preluarea conducerii companiei de către Satya Nadella în acest an, Microsoft s-a orientat spre crearea unor produse compatibile cu toate sistemele de operare existente pe piață, nu doar cu Windows, așa cum s-a întâmplat sub conducerea predecesorului său, Steve Ballmer. Schimbarea de strategie s-a impus în urma modificării structurii pieței, în condițiile în care smartphone-urile Windows au o cotă de piață de doar 2,5% la nivel mondial, potrivit companiei de cercetare de piață IDC.

La începutul lunii octombrie, Microsoft a prezentat noul sistem de operare Windows 10, care va fi disponibil pentru cumpărare la jumătatea anului viitor, și care include un app store și măsuri sporite de securitate.

De asemenea, în luna mai, compania americană a lansat o versiune cu ecran mai mare a tabletelor Surface, Surface Pro 3, dispozitiv pe care Microsoft îl consideră un potențial înlocuitor al laptopurilor.