Prima pagină » IT&C » Motivele pentru care tot mai mulți clienți ai magazinelor online RENUNȚĂ la produsele din coș

Motivele pentru care tot mai mulți clienți ai magazinelor online RENUNȚĂ la produsele din coș

În România, rata medie de abandon a coșului de cumpărături se ridică în prezent la 60% - 80%, pentru magazinele online, arată datele unui studiu, una dintre cele mai importante platforme de e-commerce integrate din România. Procentul este unul similar cu cel întâlnit în magazinele offline, unde clienții testează, probează și analizează mai multe produse înainte de a cumpăra, însă, în mediul online retailerii pot aplica o serie de măsuri pentru a preîntâmpina acest lucru.

Potrivit specialiștilor platformei de e-commerce Teamshare, magazinele online au un avantaj în raport cu cele offline, care le ajută să reducă rata abandonului coșului de cumpărături. Astfel, retailerii online pot implementa strategii de remarketing personalizate pe un singur client, cu costuri relativ mici și fără a afecata prețurile standard ale produselor. 

Totuși, în perioadele de vârf, precum campaniile de Black Friday sau de Sărbători, procentul de renunțare la coșul de cumpărături scade, mai ales în cazul site-urilor cu trafic ridicat, care au pregătit din timp aceste campanii. De regulă, în perioadele de vârf utilizatorii știu produsele, s-au documentat înainte și doar așteptă momentul potrivit sau prețul bun.
Este adevărat, adaugă acesta, că procesele de checkout complicate pot face utilizatorul să se răzgândească, mai ales dacă are și alte opțiuni.

De ce renunță clienții magazinelor online la coșul de cumpărături

Potrivit experților, motivele care îi determină pe 6 până la 8 din 10 vizitatori ai site-urilor să renunțe la coșul de cumpărături sunt numeroase. Printre acestea se numară prețul, indecizia față de achiziție sau lipsa tuturor detaliilor despre produs.

Cum pot reduce retailerii rata abandonului coșului de cumpărături

Cumpărătorii pot fi motivați să nu mai abandoneze coșul de cumpărături prin câteva metode și instrumente esențiale pentru cumpărător. Unul dintre cele mai importante este un checkout simplu, cu date minime de creare cont, eventual și logare imedită prin rețele sociale. Și  chat-ul online este important, oferindu-i utilizatorului posibilitatea de a intra rapid în legătură cu departamentul de suport, în cazul în care întâmpină greutăți. Numărul de telefon și adresa fizică specificate clar în pagina de contact sunt esențiale, dat fiind faptul că utilizatorii evită să cumpere de pe site-urile care se limitează la un formular de contact și cel mult o adresă de e-mail.

De asemenea,  implementarea unor instrumente de remarketing prin e-mail, bannere, reclame text sau video vor ajuta clientul să revină în magazinul online pentru fiealizarea comenzii.  Iar în cazul în care achiziția se face într-un interval limitat de timp, voucherele și  cupoanele de reduceri vor convinge rapid cumpărătorul. Un alt factor esențial pentru achitarea coșului este politica de retur și garanție clară și simplă pentru utilizator, care va avea un plus de încredere în comerciant.

Recomandarea video

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Vladimir Putin a fost scos din sărite de întrebările unui jurnalist de la BBC: „Ce prostie”
Cancan.ro
EXCLUSIV | Imagini SFÂȘIETOARE la mormântul Ștefaniei Szabo, în prag de Crăciun. Omagiul care îți rupe sufletul
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Astrolog, la Interviurile Adevărul: 2026 ar putea aduce schimbări de Guvern în România. „Va fi un an al revoltelor. Se cere vărsare de sânge”
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Reacția Turciei după ce forțele sale aeriene au doborât o dronă care a încălcat spațiul aerian
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Prima întâlnire cu extratereștrii! Un astronom dezvăluie totul
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Cel mai nou și avansat portavion al Chinei a traversat Strâmtoarea Taiwanului