Motivul pentru care Apple a decis să nu publice cifra de vânzări pentru noul Iphone 7
De ceva timp, expresiile „complet nou”, „inovator” și „nemaiîntâlnit” se regăsesc mai mult în prezentările Apple, fără a avea acoperire și în calitățile produsului finit, care pare mai degrabă un upgrade adus modelului de anul trecut. Acesta pare să fie cazul și cu iPhone 7, față de care nici măcar oficialii Apple nu se arată la fel de încrezători ca în trecut, trecând la secret cifrele exacte de vânzări.
Explicația oficială este că vânzările inițiale sunt dictate în principal de stocurile disponibile și nu de cererea reală venită din piață, astfel că statisticile inițiale de vânzări nu sunt reprezentative și drept urmare nu vor fi publicate.
Privind însă istoricul de până acum, observăm că în week-end-ul lansării vânzările iPhone au fost de fiecare dată mai mari decât în anul anterior: iPhone 6S și 6S Plus – 13 mlioane unități, iPhone 6 și 6 Plus -10 milioane, iPhone 5S și 5C – 9 milioane unități în anul 2016, respectiv 5 milioane de telefoane iPhone 5 vândute în 2012. Astfel, pentru ca Apple să depășească rezultatul de anul trecut, seria iPhone 7 și iPhone 7 Plus ar trebui să genereze vânzări considerabil mai mari decât iPhone 6S.