Dana și Mihai Gheza au lucrat la IBM, în Danemarca, dar au renunțat, s-au întors acasă, în Brașov și s-au lansat în afaceri cu jocuri pe mobil, oferind, totodată, consultanță pentru dezvoltatorii de jocuri din toată lumea. Visul lor este să creeze propriile aplicații, sută la sută românești.
„Noi ne ocupăm de business în domeniul jocurilor, în special jocuri mobile, jocuri free to play mobile. Ne ocupăm de design de economie de jocuri, monetizare de jocuri, analytics, tot ce ține de date și interpretarea lor, facem publishing, distribuție, tot ceea ce practic nu este development propriu-zis, tot ce nu e programare sau artă, toată partea de business din jur. Asta am făcut în toate firmele pentru care am lucrat”, a explicat Mihai Gheza, pentru corespondentul MEDIAFAX.
Dana și Mihai și-au deschis un start-up în Brașov, unde pe lângă consultanță, dezvoltă și propriile proiecte de jocuri pentru mobil.
„Firma pentru noi a însemnat să avem clienți și un venit pe care să-l facem cât se poate de sustenabil și pentru asta am muncit foarte mult de cu vreo doi ani în urmă, pentru că am înțeles că tranziția va fi să rămânem cu clienții pe care îi aveam deja în Danemarca. Am avut câțiva clienți și în România de când ne-am deschis start up-ul. E mult spus, însă, că avem o piață aici. Vrem să ne conectăm la industria românească, suntem membri Romanian Game Developers Association și am creat și câteva evenimente în Brașov”, a completat Dana Gheza, pentru MEDIAFAX.
În paralel cu serviciile de consultanță oferite, tinerii dezvoltă propriul studio de jocuri, în care sunt create aplicații sută la sută românești.
„Avem patru titluri de jocuri în dezvoltare. Unul dintre ele e super-secret. Tot ce pot să spun este că se bazează pe folclor românesc, tocmai pentru că în timpul cât am fost plecați am văzut că avem o bogăție enormă de știință veche, folclor, cultură, care trebuie spusă, pentru că nimeni nu a spus-o, cel puțin nu la nivel comercial de amploare. Cred că sunt povești care trebuie spuse și trebuie să învățăm și noi cum să împachetăm asta în ceva care să fie artă care să ajungă la marile mase”, a spus Mihai Gheza.
Studioul brașovenilor pregătește și alte trei jocuri: primul, numit McTaper, care are în centrul atenției niște roboței într-un univers postapocaliptic care omoară monștrii la nesfârșit, dezvoltat împreună cu un studio din București, iar al doilea este un joc în care hackerii se atacă unul pe celălalt ca să-și fure bitcoin. Al treilea joc este un un fel de whist realizat împreună cu un studio care are specialiști din Liban, Dubai și SUA.
„Încercăm să ne axăm pe clienți mari, pentru că asta ne aduce contracte cu valoare mult mai mare și cumva asta ne permite și să ne ocupăm de proiectele noastre, care sunt jocurile. Jocurile sunt o cheltuială, nu o investiție. Șansa ca un joc să aibă succes este infimă și am văzut atât de multe studiouri care au cheltuit atât de mulți bani și timp. Industria jocurilor este extrem de riscantă”, a mai spus Mihai Gheza.
După ce Mihai a terminat un Master la Danish Technical University, una dintre primele 10 instituții de research din UE), iar Dana a terminat Masterul la Copenhagen Business School (top 20 business schools din lume), cei doi au ajuns să lucreze pentru o companie de top, IBM. La IBM Danemarca, Dana a fost responsabilă cu Internal Communications, iar Mihai a făcut business intelligence.
Cele mai importante companii străine în proiectele cărora au fost implicați ca voluntari cei doi brașoveni sunt GameAnalytics și SYBO Games, ultima fiind firma care a dezvoltat celebrul joc Subway Surfers, cel mai downloadat joc de pe planetă anul trecut, care are peste un milliard jumate de descărcări în toată lumea.
LEGO, SYBO, firme de renume din Norvegia și SUA, IP-uri Disney sunt doar câteva dintre companiile de la care cei doi tineri din Brașov s-au inspirat, lucrând pentru ele.