Compania americană a colaborat cu patru producători de telefoane, inclusiv ZTE și LG Electronics, precum și cu cinci operatori mari, printre care Telefonica, Deutsche Telekom și America Movil, pentru a lansa până în prezent cinci smartphone-uri cu sistem de operare Firefox în Europa și America Latină.
Prețurile acestora sunt, însă, de peste 60 de dolari, prea scumpe pentru majoritatea consumatorilor din India și țările Asiei de Sud-Est, a spus Gong, într-un interviu acordat Wall Street Journal la Mobile Asia Expo.
„Un dolar înseamnă mult pentru consumatorii din țările cu economii emergente. Este greu să vinzi smartphone-uri mai scumpe de 50 de dolari pe acele piețe”, a spus el.
Pentru a avea acces la următorul miliard de persoane care își cumpără primul smartphone, Mozilla colaborează cu producătorul chinez Spreadtrum Communications pentru producția de chipuri care să permită prețuri începând de la 25 de dolari.
„La un preț de 25 de dolari, nu este nicio diferență de cost față de un telefon simplu. Acest preț atractiv va motiva persoanele care au telefoane simple să treacă la smartphone-uri”, a arătat Gong.
Mozilla se așteaptă ca livrările de smartphone-uri să depășească 10 milioane de unități în următoarele 12 luni, susținute de dispozitivele cu prețuri mai mici și de extinderea rețelei de parteneri pentru a include retaileri de elctronice și producători locali de telefoane, precum Micromax Informatics, din India.
Compania va avea de înfruntat, însă, o concurență dură din partea smartphone-urilor ieftine cu sistem de operare Android, al Google, prezente deja în China și pe alte piețe emergente. De asemenea, ecosistemul de aplicații pentru Firefox nu este la fel de dezvoltat precum cele pentru Android și iOS, avertizează analiștii.
Firefox va fi instalat pe 1% din smartphone-urile livrate în acest an și va ajunge la 3% până în 2018, estimează analistul Neil Mawston, de la firma Strategy Analytics. În comparație, Android va avea în acest an o cotă de piață de 77%, urmat de iOS al Apple cu 16% și Windows cu 5%.