Prima pagină » IT&C » Nașul TV, amendat de CNA cu 10.000 de lei pentru promovarea unui produs naturist

Nașul TV, amendat de CNA cu 10.000 de lei pentru promovarea unui produs naturist

Nașul TV, amendat de CNA cu 10.000 de lei pentru promovarea unui produs naturist
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a amendat cu 10.000 de lei televiziunea Nașul TV, pentru emisiunea "Istoria Medicinei", în care a fost promovat un produs naturist, despre care s-a spus că ajută la vindecarea cancerului, fapt care a încălcat legislația audiovizualului.

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a amendat cu 10.000 de lei televiziunea Nașul TV, pentru emisiunea „Istoria Medicinei”, în care a fost promovat un produs naturist, despre care s-a spus că ajută la vindecarea cancerului, fapt care a încălcat legislația audiovizualului.

Potrivit CNA, în edițiile din 3 mai și 25 mai ale emisiunii „Istoria Medicinei” a fost prezentat un tratament naturist al companiei Dacia Plant, moderatorul programului, Paul Alexandru Moraru, afirmând că acesta ajută la vindecarea cancerului, dar și a altor boli contagioase. În urma difuzării emisiunilor, CNA a primit mai multe reclamații de la telespectatori.

Pe de altă parte, prezent în ședința CNA de joi, Andi Râpan, reprezentantul Nașul TV, a declarat că „nu au existat reclamații privind medicamentul prezentat în emisiune”, afirmând că „sesizarea a fost trimisă de o persoană care cu siguranță deține un alt medicament opus celui prezentat în ediția de la Nașul TV”. De asemenea, acesta a spus că va discuta cu moderatorul emisiunii pentru a evita pe viitor subiectul.

În acest context, Monica Gubernat, membru al CNA, a propus o amendă de 10.000 de lei pentru Nașul TV, în baza articolului 3, alineatul 2 din Legea audiovizualului, care prevede că „Toți furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor și evenimentelor și să favorizeze libera formare a opiniilor”, și a articolului 29, alineatul 1, litera a, conform căruia „Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiții: a) să poată fi ușor identificate ca atare, comunicările audiovizuale cu conținut comercial mascat fiind interzise”.

Sancțiunea a fost aplicată și în baza articolului 101 din Codul de reglementare a conținutului audiovizualului, potrivit căruia „Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunțe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile”, dar și a articolului 128, litera d din Cod, care prevede că „Este interzisă menționarea în publicitate sau în teleshopping a unor indicații terapeutice referitoare la boli precum: d) cancer și alte boli tumorale”.

Sancțiunea de 10.000 de lei a fost votată în unanimitate de membrii Consiliul Național al Audiovizualului. La ședința de joi a CNA participă Răsvan Popescu, Cristina Trepcea, Christian Mititelu, Laura Georgescu, Viorel Buda, Monica Gubernat, Valentin Jucan și Florin Gabrea.