Noi nume de mari companii, pe lista celor care își retrag reclamele de pe Google și Youtube. Șeful Google pe Europa, încercare disperată de a opri exodul
Ultima companie care a luat o astfel de decizie este Marks&Spencer.
Printre firmele care și-au retras până acum reclamele sau intenționează să facă acest lucru se numără The Guardian, agenția Havas, Vodafone, Sky, mai multe bănci, McDonald’s, L’Oreal, Audi, Sainsbury’s, Argos, guvernul britanic și Tesco.
De asemenea, The Guardian a anunțat că și conglomeratul media Publicis a transmis că își va revizui relațiile cu Google și YouTube, iar WPP, cel mai mare conglomerat de comunicare din lume, le-a cerut acestor clienți să decidă cum vor sa actioneze. De asemenea, șeful diviziei media a WPP, GroupM, a declarat că Google ar trebui să ceara scuze public companiilor a căror reputație a fost „compromisă” prin continutul extremist.
Google a devenit ținta criticilor, fiind aacuzat că nu ia atitudine suficient de serios față de conținutul extremist. Potrivit Daily Mail, reclamele multor clienți pot fi vazute în continuare alături de clipuri cu conținut neonazist, homofob sau de încurajare a urii și terorii.
Matt Brittin, șeful operațiunilor Google pentru Europa, a cerut public scuze, luni, consumatorilor și clienților de publicitate după ce multe reclame distribuite prin platormele sale au ajuns să fie plasate alături de conținut extremist, potrivit The Guardian. El nu a spus, însă, dacă Google va lua activ măsuri împotriva acestui conținut. Declarația sa vine după ce clienții britanici de publicitate au început să-și retragă, în val, reclamele distribuite prin Google și Yahoo.
Brittin a declarat luni, la Londra, în cadrul unei conferințe pe teme media, că „doresc să profit de ocazie pentru a cere scuze tuturor celor afectați”. El a spus, potrivit sursei citate, că Google lucrează în prezent la mai multe modalități de a-și îmbunătăți sistemul de livrare de publicitate.
El a refuzat, însă, de trei ori, să spună dacă Google va face mai mult decât să se limiteze la simple investigații în momentul în care utilizatorii semnalează materiale inadecvate, cum ar fi clipuri video YouTube ce promovează materiale extremiste.