Noul CEO al BlackBerry vede profit în 2016 și este încrezător că grupul va supraviețui
BlackBerry va deveni profitabilă până în 2016, în principal datorită noului parteneriat cu grupul Foxconn, care va ajuta producătorul canadian de smartphone-uri să-și crească vânzările, consideră CEO-ul interimar al companiei, John Chen, citat de CNBC.
„Trebuie să vedem creștere până în 2016. Nu se poate numai cu reduceri de costuri și alte măsuri de acest gen, însă am făcut progrese și în această privință”, a declarat Chen, numit în noiembrie la conducerea BlackBerry.
BlackBerry a anunțat vineri semnarea unui parteneriat pe cinci ani cu grupul Foxconn, înregistrat în Taiwan.
Cele două compani vor dezvolta și produce telefoane mobile, primul rezultat al parteneriatului fiind un telefon low-cost destinat Indoneziei și altor piețe emergente.
Acțiunile BlackBerry au crescut vineri cu aproape 17%, investitorii salutând parteneriatul cu Foxconn în pofida pierderilor uriașe anunțate de compania canadiană.
BlackBerry a înregistrat o pierdere de 4,4 miliarde de dolari în trimestrul al treilea, în timp ce veniturile s-au înjmătățit, la 1,2 miliarde de dolari. Pierderea a fost generată în principal de deprecierea unor active și costuri de inventar.
„Cel mai important lucru pe care l-am observat a fost că volumul vânzărilor de telefoane este în scădere, în timp ce costurile fixe sunt prea ridicate. Foxconn are capacitatea de a trage costurile în jos, iar noi vom furniza software”, a afirmat Chen pentru CNBC.
El a precizat că firma canaidană se va focusa în continuare pe produse destinate companiilor și guvernelor și servicii software.
Într-o scrisoare deschisă transmisă recent clienților, Chen a afirmat că BlackBerry supraviețuiește, iar discuțiile despre decăderea companiei sunt „foarte exagerate”.