Microsoft lucrează la un smartwatch, au declarat furnizori ai grupului american, care se pregătește astfel să intre în concurență pe o nouă piață cu rivalii Apple, Samsung și Google, companii cu proiecte similare în derulare.
În primele luni ale acestui an, Microsoft a cerut furnizorilor din Asia să livreze componente pentru un eventual dispozitiv care s-ar încadra în categoria smartwatch, au declarat persoane din conducerea companiilor furnizoare, citate de cotidianul Wall Street Journal. Unul dintre directorii citați a afirmat chiar că s-a întâlnit cu echipa de cercetare&dezvoltare a Microsoft.
Pentru prototip, grupul american a cerut furnizorilor ecrane de 1,5 inci (3,8 centimetri).
Nu este încă sigur dacă Microsoft va decide să ducă proiectul până la capăt, au spus sursele.
Presa internațională a scris în ultima perioadă că Apple, Samsung, Google, dar și alte companii mai mici ar dezvolta astfel de produse.
O parte a investitorilor și companiilor din IT mizează pe o dezvoltare puternică a pieței dispozitivelor care pot fi purtate de utlizator. Noua piață ar fi susținută de evoluția tehnologiei senzorilor, care pot detecta temperatura corpului, locația geografică și pot executa comenzi vocale.
Unele astfel de gadget-uri, precum FuelBand de la Nike, măsoară activitatea fizică, în timp ce altele asigură o completare a funcțiilor smartphone-urilor, precum trimiterea de mesaje sau verificarea stării vremii.
Firma de cercetare Gartner estimează piața gadget-urilor care pot fi purtate la 10 miliarde de dolari până în 2016.