Prima pagină » IT&C » O firmă din România a lansat o aplicație ce calculează influența utilizatorilor din social media. Cum funcționează okkut

O firmă din România a lansat o aplicație ce calculează influența utilizatorilor din social media. Cum funcționează okkut

O firmă din România a lansat o aplicație ce calculează influența utilizatorilor din social media. Cum funcționează okkut
Mai multe pe gandul.info

Aplicația Okkut, un proiect al firmei Play by Play SRL, a fost dezvoltată și implementată de către firma suceveană Frontline Softworks SRL, avându-l ca manager de proiect pe inginerul Sorin Pohonțu. „Coeficientul de influență al utilizatorului este rezultatul unui unui algoritm matematic implementat în premieră, actualizat periodic și este un metric care depinde, în primul rând, de nivelul de engagement al membrilor rețelei cu postările sale”, a spus managerul proiectului pentru MEDIAFAX.

Ccunoașterea coeficientul de influență al utilizatorilor social media în special pentru cei care se promovează on-line, arătând că sumele cheltuite sunt din ce în ce mai mari, dar randamentele scad foarte mult de la an la an.

Potrivit inginerului sucevean, rețelele sociale nu sunt organizate pe verticală și nu se știe exact cine este „influencer” și cine este „marginal”, cât contează fiecare dintre ei și cum pot fi valorizați ca hub-uri în rețea.

El a arătat că, în aceste condiții, se poate cuantifica coeficientul de influență și evoluția acestuia în rețea care poate fi răsplătită. „Utilizatorul influent va deveni valoros, coeficientul său de influență cuantificabil și evoluția sa în rețea răsplătită”, a spus Sorin Pohonțu care a arătat că firmele vor înțelege valoarea și puterea referinței și vor apela la cele mai corecte canale de comunicare care sunt „influencer”-ii, utilizatorii din social media care pot influența un procent cât mai mare dintre cei cu care interacționează constant.

„Comunicarea are rolul de a genera comportamente, motiv suficient de puternic pentru branduri de a apela la modelele de comunicare cu randamentele cele mai ridicate”, a mai spus Sorin Pohonțu.

Potrivit acestuia, influența în social media nu este un metric care măsoară cantitatea și nu a fost niciodată asimilată științific acestui concept.

„Influența este o noțiune calitativă, extrem de volatilă atunci când este proiectată pe eșantioane mari, insuficient de clar definite geografic sau profilate sociologic și cultural”, a menționat managerul proiectului.

El a subliniat că prin aplicația dezvoltată și implementată de echipa sa, utilizatorii își vor putea afla coeficientul de influență în doar câteva secunde și vor fi recompensați cu monede virtuale, monede cu care pot licita, alături de alți utilizatori, pentru premii reale.

 

Autor