Pentru dezvoltatorii de aplicații este tot mai dificil să câștige bani de pe urma acestora STUDIU
Pentru dezvoltatorii de aplicații mobile este din ce în ce mai dificil să câștige bani de pe urma acestora, din cauza competiției acerbe și a așteptărilor tot mai mari ale utilizatorilor, potrivit unui raport recent al companiei de cercetare a pieței Gartner. Atât App Store, magazinul virtual al Apple, cât și Google Play, platforma de aplicații a Google, includ în acest moment peste 1 milion de aplicații fiecare.
Potrivit studiului, 90% din aplicațiile plătite sunt descărcate, în medie, de mai puțin de 500 de ori pe zi și generează, tot în medie, venituri mai mici de 1.250 de dolari pe zi.
Conform analiștilor Gartner, pentru ca o aplicație să se impună pe piață, aceasta trebuie să fie de calitate și să ofere multe funcționalități. Iar aceste lucruri înseamnă costuri mai mari de cercetare, dezvoltare, livrare și suport.
Gartner estimează că, până în 2018, doar una din 10.000 de aplicații dedicate consumatorilor va reprezenta un succes financiar. Mai mult, procentul aplicațiilor gratuite disponibile va crește de la 91% la sfârșitul anului trecut, la 94,5% în 2017. În aceeași perioadă, numărul de aplicații gratuite descărcate va crește de la 102,1 miliarde în 2013, la 268,7 miliarde peste trei ani.
În ceea ce privețte aplicațiile plătite, în 2017, utilizatorii vor descărca 14,8 miliarde, față de 9,2 miliarde anul trecut.
Se schimbă de asemenea și modul în care utilizatorii caută aplicații. Fiind vorba de numere foarte mari, alegerea celei potrivite este dificilă. De aceea, utilizatorii vor apela tot mai mult la social media, recomandările prietenilor și motoare de căutare dedicate pentru a găsi ceea ce caută.