Potrivit estimărilor firmei de cercetare de piață Counterpoint Technology, Apple și Samsung au vândut câte 74,5 milioane de smartphone-uri în ultimele trei luni ale anului trecut, poziția Samsung de lider al pieței globale fiind amenințată pentru prima dată începând din 2011, an în care compania sud-coreeană a lansat primul model al seriei de succes Galaxy, relatează MarketWatch.
Samsung nu a dezvăluit date în privința numărului de smartphone-uri vândute în trimestrul al patrulea, dar a anunțat că ponderea diviziei de telefoane mobile în totalul veniturilor a scăzut la 37% la finele lunii decembrie, de la 75% în primul trimestru al anului trecut. Vânzările diviziei au scăzut cu 77% la 25.000 de miliarde de woni (20,1 miliarde euro), în timp ce profitul operațional a coborât cu 64%, la 1.960 miliarde de woni (1,58 miliarde euro), se arată în raportul financiar al companiei.
La nivel de grup, Samsung a înregistrat o scădere cu 27% a profitului net în ultimul trimestru din 2014, la 5.350 miliarde de woni (4,3 miliarde euro). Vânzările totale au coborât cu 11% la 52.730 miliarde de woni (42,52 miliarde euro).
Pentru tot anul 2014, compania a raportat vânzări de 206.210 miliarde de woni (166,3 miliarde euro), în scădere cu 9,8% de la 228.690 miliarde de woni (184,4 miliarde euro) în 2013. Profitul net s-a redus cu 23,2%, la 23.390 miliarde de woni (18,86 miliarde euro).
Samsung se află sub presiune atât din partea Apple pe segmentul premium, cât și din partea producătorilor de modele ieftine Xiaomi și Lenovo (China) și Micromax (India), iar vânzările ultimului model Galaxy, lansat în primăvara anului trecut sub numele de Galaxy S5, au fost dezamăgitoare.
Potrivit unor surse citate de MarketWatch, livrările de Galaxy S5 au fost cu 40% sub cele estimate de companie.
Producătorul sud-coreean speră să își recupereze avansul în fața rivalilor odată cu lansarea Galaxy S6, programată pentru luna martie.