Circa 62% din totalul plăților online intermediate de companie de la începutul anului au fost realizate de către bărbați, cei mai mulți (peste 40%) având vârste cuprinse între 25 și 34 ani. Informațiile NETOPIA arată că bucureștenii sunt, în continuare, cei care fac cele mai multe plăți online cu cardul – peste 50% din toate tranzacțiile intermediate de companie de la începutul lui 2015 provin din Capitală.
Următoarele orașe în care se plătește considerabil online sunt Cluj – Napoca, cu o pondere de 5%, Timișoara – cu 4,9% din totalul tranzacțiilor online procesate anul acesta, respectiv Iași, Constanța și Brașov, fiecare cu o pondere de aproximativ 3%.
În ceea ce privește vârstele celor care optează pentru plata online, majoritatea, circa 46% au între 25 și 34 de ani, urmați de cei între 35 și 45 ani (ușor peste 22%) și de cei cu vârste între 18 și 24 de ani (17%).
Cei care folosesc cel mai puțin cardul online, pentru cumpărăturile pe internet, sunt seniorii cu vârste de peste 55 ani (4%), în timp ce doar 2% dintre cei care au peste 65 de ani plătesc online.
Referitor la achizițiile de pe Internet, acestea se îndreaptă, cu precădere, către produse și servicii din zona turismului, utilităților, digital și IT&C.
Datele NETOPIA mobilPay arată că majoritatea românilor preferă să cumpăre din mediul digital în timpul săptămânii, în intervalul orar 9:00 – 12:00, sau seara, după ora 19:00.