Primul serviciu de car-sharing care folosește doar automobile electrice s-a lansat în România. Iată cum funcționează
Cele două modele de mașini oferite de platforma SPARK sunt Renault Zoe și Nissan Leaf. Prețurile sunt de 1,20 lei/minut pentru Renault ZOE și de 1,40 lei/minut pentru modelul premium Nissan Leaf 40. Taxarea clientului se realizează în funcție de timpul petrecut la volanul mașinii și nu în funcție de distanța parcursă.
Clienții SPARK au alocați 150 de km gratuiți pe zi, după care vor trebui să achite o taxă suplimentară de 0,75 lei/km pentru ZOE și de 0,85 lei/km pentru Nissan Leaf. Durata minimă de închiriere este de 12 minute și nu există o durată maximă de utilizare.
Flota auto a companiei pentru București include în total, pentru moment, 50 de mașini, care urmează să fie lansate gradat în trafic în următoarele luni. Compania speră să ajungă până la sfârșitul anului la un număr de 100-120 de vehicule în București.
Utilizarea parcărilor publice din București este gratuită pentru vehiculele electrice. Pentru reîncărcarea bateriilor, clienții SPARK pot utiliza rețeaua de stații de reîncărcare a partenerilor companiei – E-charge și Eldrive. Aceștia pot găsi stații de încărcare E-charge în 19 zone din București și 46 de zone la nivel național.
Mașinile pot fi găsite în zonele speciale SPARK, cum ar fi: Piața Unirii, Piața Romană, Gara de Nord, Cotroceni, Parcul Izvor, Palatul Parlamentului, Piața Obor, Piața Iancului, Piața Muncii sau Dristor. Utilizatori nu trebuie să ducă înapoi mașinile de unde le-au luat, ci să le lase în una dintre zonele indicate pe harta aplicației.
SPARK este un brand internațional de e-car-sharing din Europa. Compania privată „SPARK Technologies UAB” controlează operațiunile SPARK din Lituania, Bulgaria și România. Fondatorul companiei este Nerijus Dagilis, cel care a lansat serviciul în premieră în Vilnius, în 2016.
Investițiile în dezvoltarea companiei au ajuns deja la aproape 10 milioane de euro.
Autor: Patricia Elena Pitulan