Prima pagină » IT&C » Principalele motive pentru care românii își schimbă operatorul mobil

Principalele motive pentru care românii își schimbă operatorul mobil

Principalele motive pentru care românii își schimbă operatorul mobil
Calitatea semnalului și rețeaua în care sunt cunoștințele/prietenii sunt primele două motive pentru care românii își schimbă operatorul de telefonie mobilă, potrivit datelor analizate de Consiliul Concurenței în cadrul unei investigații privind piața cartelelor preplătite.

„Cele mai importante două motive pentru schimbarea operatorului de telefonie mobilă sunt calitatea semnalului și rețeaua în care sunt cunoștințele/prietenii. Prețul ocupă locul 3, ofertele promoționale locul 4, iar sistemul de distribuție ocupă locul 5 în acest clasament”, se spune în analiza Consiliului Concurenței (CC).

Investigația Consiliului Concurenței privind posibilele înțelegeri pe piața comercializării cartelelor preplătite de telefonie mobilă a fost inițiată la finele anului 2009.

Din analiza datelor furnizate în cadrul procesului de monitorizare a angajamentelor operatorilor de telefonie mobilă, date publicității în octombrie 2011, rezultă că îngrijorarea concurențială privind practicarea unui preț fix la consumatorul final a fost eliminată.

„În prezent, prețurile cu amănuntul ale produselor preplătite (prepay) sunt variabile (inclusiv prețurile produselor aparținând aceluiași operator de telefonie mobilă), aspect care arată manifestarea concurenței prin preț pe această piață. Întrucât, în perioada de monitorizare, conținutul unui produs a suferit modificări importante (ex. în anul 2013 față de anul 2011, cartela de 5 euro conține un număr dublu de minute în rețea, SMS-uri, plus trafic de date), este dificil de identificat, dincolo de orice dubiu, influența angajamentelor în ceea ce privește prețul final al acestor produse”, se arată în document.

Analiza instituției a scos în evidență că utilizatorii finali sunt foarte mulțumiți de produsele prepay, inclusiv de prețul acestora.

Pe o scară de la 1 la 10, aproximativ 80% dintre utilizatori sunt complet mulțumiți sau foarte mulțumiți de aceste produse (au acordat note de 9 și 10).

„În comparație cu anul 2012, în anul 2014 utilizatorii de cartele preplătite sunt mult mai mulțumiți sau mai mulțumiți de serviciile oferite de operatorii de telefonie mobilă (59% dintre utilizatorii Orange, 67% dintre utilizatorii Cosmote și 70% dintre utilizatorii Vodafone)”, se menționează în analiză.

Pe piața telefoniei mobile activează Orange România, Vodafone România, Telekom Romania Mobile Communications (fosta Cosmote România) și RCS&RDS.