Veniturile totale au crescut cu 18,9% în 2014, la 66 de miliarde de dolari față de 55,5 miliarde de dolari în 2013, în condițiile în care cea mai mare parte a acestora a fost reprezentată de publicitate. Anul trecut, publicitatea a generat 59 de miliarde de dolari, în urcare față de 50,5 miliarde de dolari în 2013.
În același timp, cheltuielile au avansat de la 40,1 miliarde de dolari în 2013 la 49,5 miliarde de dolari anul trecut, în condițiile în care Google investește în domenii precum furnizarea de servicii de Internet, sisteme digitale de plată sau dezvoltarea automobilelor fără șofer.
La nivelul trimestrului al patrulea, profitul a crescut cu 41%, la 4,8 miliarde de dolari de la 3,4 miliarde de dolari în perioada corespunzătoare din 2013. Excluzând unele cheltuieli, Google a raportat un câștig mediu pe acțiune de 6,88 de dolari, sub estimările analiștilor, care au anticipat un câștig de 7,12 dolari pe acțiune, conform FactSet, potrivit The Wall Street Journal.
Google a înregistrat venituri în urcare cu 15% în trimestrul al patrulea, de la 15,7 miliarde de dolari la 18,1 miliarde de dolari.
Patrick Pichette, directorul financiar al Google, a declarat că aprecierea dolarului a condus la reducerea veniturilor din perioada octombrie-decembrie cu peste 400 de milioane de dolari.
Titlurile Google au crescut cu 2% în ședința extinsă de tranzacționare, în urma publicării rezultatelor financiare. Acțiunile companiei americane au scăzut cu 9% anul trecut.
Google a avut anul trecut o cotă de 40,5% din piața de publicitate pe platformele mobile, în scpdere de la 46,6% în 2013, potrivit firmei de cercetare eMarketer. Piața de publicitate pe platformele mobile este evaluată la 40 de miliarde de dolari.