Profitul Panasonic a crescut de opt ori în cel de-al doilea trimestru al anului

Publicat: 31 07. 2013, 13:58
Actualizat: 01 02. 2020, 03:08

Profitul net al Panasonic a crescut de opt ori în trimestrul al doilea, la 107,83 miliarde yeni (1,1 miliarde dolari), susținut de deprecierea yenului și un câștig excepțional generat de modificarea administrării pensiilor, care au compensat declinul afacerilor cu telefoane mobile și camere foto.

Grupul a înregistrat un câștig excepțional de 79,8 miliarde de yeni (817 milioane dolari), după modificarea sistemului fondului de pensii, transmite MarketWatch.

În aceeași perioadă a anului trecut, Panasonic a obținut un profit de 12,81 miliarde de yeni.

Vânzările au scăzut cu 1% în trimestrul al doilea, la 1.824 miliarde de yeni (18,7 miliarde dolari), dar profitul operațional a avansat cu 66%, la 64,2 miliarde yeni (657 milioane dolari).

Analiștii anticipau un profit net de 14 miliarde de yeni (143 milioane dolari), un profit operațional de 49,5 miliarde de yeni (506,8 milioane dolari) și venituri de 1.754 miliarde yeni (18 miliarde dolari).

Panasonic, mare exportator de electronice, beneficiază de deprecierea yenului, care face produsele japoneze mai profitabile atunci când sunt vândute în străinătate.

După doi ani consecutivi cu pierderi anuale de peste 750 miliarde de yeni (peste 7 miliarde dolari), președintele Panasonic, Kazuhiro Tsuga, s-a angajat să nu mai mențină divizii neprofitabile în afacerile grupului. El a redus prezența Panasonic pe piața televizoarelor cu ecran plat, unde concurența este intensă și marjele de profit foarte mici.

Pentru anul financiar care se va încheia în martie 2013, Panasonic anticipează un profit net de 50 de miliarde de yeni (512 milioane dolari) și un profit operațional de 250 de miliarde de yeni (2,5 miliarde dolari), la vânzări de 7.200 miliarde yeni (73,7 miliarde dolari).