Profitul operațional a coborât cu 60%, la 3,8 miliarde de dolari (4.100 miliarde de woni), în perioada iulie-septembrie din acest an, prin comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.
Cu toate acestea, acțiunile grupului sud-coreean au crescut cu 1,6% pe bursa din Seul, estimându-se că veniturile din ultimul semestru vor consemna un avans important, datorită lansării unor noi produse.
Samsung vrea să scoată pe piață o serie de echipamente noi, pentru a-și menține poziția de lider al pieței, după ce Apple a început să câștige noi clienți grație lansării unor smartphone-uri cu ecran mai mare, caracteristică ce a asigurat producătorului de Galaxy un număr semnificativ de utilizatori.
De asemenea, Samsung se confruntă cu scăderea livrărilor de echipamente pe două piețe mari, China și India, acolo unde producătorii locali, precum Lenovo și Xiaomi (în China) au început să ofere smartphone-uri la prețuri mai mici decât grupul sud-coreean.
Totodată, diviziile de ecrane și microprocesoare au înregistrat un declin al veniturilor, afectând, implicit, profitul grupului.
„Piața consideră că acesta este cel mai slab profit pe care Samsung îl putea aștepta de la afacerea de telefoane mobile, nu va scădea mai mult, din moment ce se așteaptă lansarea unor noi produse în acest an. Samsung este cotată cu cele mai multe posibilități de a aduce noi telefoane pe piață, care să aibă caracteristici inovatoare”, a declarat Claire Kim, analist al Daishin Securities din Seul.
Vânzările au fost sub așteptări în cel de-al treilea trimestru, în valoare de 47.000 de miliarde de woni, prin comparație cu suma de 50.000 de miliarde de woni estimată de analiști. De asemenea, vânzările s-au situat sub nivelul de 52.000 de miliarde de woni consemnat în trimestrul al doilea.
Samsung nu a prezentat date despre profitul net sau informații financiare despre divizii, rezultatele auditate fiind așteptate mai târziu pe parcursul acestei luni.