Profitul Samsung a scăzut cu 24% în trimestrul al doilea
Samsung se așteaptă, însă, la revenirea vânzărilor în trimestrul al treilea, susținute de noi produse și de divizia de ecrane a grupului, notează Bloomberg.
Trimestrul al doilea, încheiat în iunie, este al treilea trimestru în care conglomeratul sud-coreean raportează declinul profitului.
Samsung se află sub presiune atât din partea Apple pe segmentul premium, cât și din partea producătorilor chinezi Xiaomi și Lenovo, care adaugă funcții tot mai compleze telefoanelor ieftine pentru a atrage cumpărătorii cu buget limitat.
Aprecierea wonului a redus profitul grupului după repatrierea câștigurilor din străinătate.
„Profitul Samsung își va reveni în trimestrul al treilea, susținut în mare parte de explozia cererii pentru smartphone-uri 4G în China. Dacă Samsung poate menține o cotă de piață de cel puțin 20% pe acest segment, va avea vânzări de smartphone-uri mai mari în acest trimestru, în care nu este așteptat încă impactul semnificativ al noului dispozitiv al Apple”, a declarat Claire Kim, analist la firma sud-coreeană Daishin Securities.
Analiștii consultați de Bloomberg anticipau, în medie, profit operațional de 8.100 de miliarde de woni (8 miliarde de dolari). În ultimele săptămâni peste 20 de analiști și-au înrăutățit așteptările pentru Samsung, profitul operațional anrticipat consemnând un declin de 13%, de la 9.300 de miliarde de woni la mijlocul lunii mai.
Vânzările din trimestrul al doilea s-au situat la 52.000 de miliarde de woni (51,1 miliarde de dolari), în timp ce analiștii anticipau în medie 53.200 de miliarde de woni (52,6 miliarde de dolari).
Samsung nu a prezentat date despre profitul net sau informații financiare despre divizii, rezultatele auditate fiind așteptate mai târziu pe parcursul acestei luni.