Profitul Samsung a scăzut în ultimul trimestru al anului trecut pentru prima dată din 2011

Publicat: 07 01. 2014, 10:07
Actualizat: 01 02. 2019, 17:00

Profitul Samsung Electronics a scăzut în ultimul trimestru al anului trecut pentru prima dată în mai mult de doi ani, compania sud-coreeană pierzând teren în fața Apple pe segmentul smartphone-urilor premium, în timp ce zona terminalelor mai ieftine a fost luată cu asalt de producătorii chinezi.

Samsung a anunțat marți un profit operațional de 8.300 miliarde woni (7,8 miliarde de dolari) pentru ultimele trei luni ale anului trecut. Rezultatul reprezintă o scădere de 7% față de nivelul de 9.000 miliarde woni (8,4 miliarde de dolari) din perioada corespunzătoare a anului trecut, potrivit datelor Bloomberg.

Media estimărilor analiștilor intervievați în prealabil de Bloomberg indica un profit operațional de aproape 9,4 miliarde de dolari pentru Samsung în trimestrul al patrulea.

Profitul companiei nu a mai scăzut din trimestrul al treilea al anului 2011.

Veniturile Samsung au crescut în trimestrul al patrulea cu 5,3%, la 55,2 miliarde de dolari, cea mai slabă creștere din trimestrul al treilea al anului 2011.

Vânzările vârfului de gamă Galaxy S4 au încetinit după lansarea iPhone 5s și 5c de la Apple, în timp ce produsele Samsung din zona low-cost au pierdut teren în fața mărcilor chineze, care au reușit să vină cu prețuri mai reduse.

Samsung, cel mai mare producător de smartphone-uri și televizoare la nivel mondial, a anunțat în ultimele luni mai multe inovații, precum ecrane curbate sau flexibile și un ceas inteligent, în încercarea de a revigora creșterea vânzărilor.

Totodată, cheltuielile companiei au crescut în urma unui program mai generos de bonusuri de sfârșit de ani și promoții oferite angajaților în perioada sărbătorilor de iarnă.

„Costurile nerecurente, precum bonusurile, au fost mai mari decât se estima. Totodată, nu există vreun motor real de creștere pentru primul trimestru al anului 2014, deoarece compania nu are prea multe produse noi pregătite pentru a genera profit mai mare”, comentează pentru Bloomberg un analist de la Daiwa Securities, Seul.

Angajații Samsung au primit în trimestrul al patrulea bonusuri în valoare totală de aproximativ 655 milioane de dolari, estimează un analist al băncii Morgan Stanley.

Pe piața televizoarelor, Samsung se confruntă cu stagnarea cererii. Compania a anunțat marți că va lansa în acest an primul televizor cu ecran flexibil, a cărui curbură va putea fi ajustată de utilizator prin comenzi digitale.

De asemenea, compania face treptat tranziția către ecrane cu rezoluție ultra HD și a încheiat parteneriate cu operatori de televiziune cu plată, studiouri de film și servicii de streaming online pentru a oferi clienților conținut atractiv.