Profitul și veniturile Google au crescut puternic în trimestrul trei, datorită publicității online
Profitul Google a crescut cu 36% în trimestrul al treilea față de perioada corespunzătoare a anului trecut, la 3 miliarde de dolari, iar veniturile companiei au urcat cu 12%, la 14,9 miliarde de dolari, datorită volumului mai mare de publicitate pe dispozitive mobile.
Google a reușit să compenseze scăderea prețurilor publicității pe gadget-uri mobile prin creșterea volumului de spoturi plătite.
Compania a demonstrat altfel că poate monetiza serviciile de publicitate online în contextul tranziției tot mai multor utilizatori către smartphone-uri și tablete. Spoturile pe dispozitive mobile se vând la prețuri mai mici decât cele desinate PC-ului tradițional.
Acțiunile au crescut cu 8% în sesiunea de tranzacții electronice după închiderea ședinței bursiere de joi, la 959,59 dolari.
Directorii Google cosideră că rezultatele reflectă o campanie lansată în luna iulie, prin care companiile sunt încurajate să plaseze spoturi și pe smartphone-uri, și pe PC-uri.
„În trecut derulam campanii diferite pentru fiecare tip de dispozitiv, dar acum oferim o singură interfață”, a declarat directorul de business al Google, Nikesh Arora.
Google are o cotă de aproximativ o treime din piața globală a publicității online, potrivit datelor eMarketer. Facebook ocupă locul al doilea, la mare distanță, cu o cotă de numai 5%, dar a înregistrat în ultimii doi ani creșteri mai puternice decât Google.
Rata de taxare a profitului Google a scăzut puternic în trimestrul al treilea, la 15%, față de 23% în perioada similară a anului trecut. Directorul financiar al companiei, Patrick Pichette, a declarat într-o conferință cu investitorii că rata de taxare a scăzut datorită distribuției geografie a profitului companiei, în SUA și între subsidiarele din alte țări.
Divizia producătoare de telefoane mobile Motorola Mobility, preluată de Google în luna mai a anului trecut, a continuat să înregistreze pierderi. Motorola a înregistrat o pierdere operațioală de 249 milioane de dolari, față de un rezultat negativ e 192 milioane de dolari în perioada corespunzătoare a anului trecut. Veniturile diviziei au scăzut totodată cu 34%, la 1,2 miliarde de dolari, în pofida lansării Moto X în august, primul smartphone asamblat în SUA.