Prima pagină » IT&C » Românii continuă să se uite mult la TV, dar au început să plătească pentru conținut online la cerere

Românii continuă să se uite mult la TV, dar au început să plătească pentru conținut online la cerere

Românii continuă să se uite mult la TV, dar au început să plătească pentru conținut online la cerere
De asemenea, peste o treime dintre români plătesc pentru conținut educațional, pe măsură ce crește cererea pentru conținut de calitate, potrivit studiului anual "Techonomic Index 2015", cea mai amplă cercetare realizată de Samsung asupra obiceiurilor românilor de interacțiune cu tehnologia, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX.

De asemenea, peste o treime dintre români plătesc pentru conținut educațional, pe măsură ce crește cererea pentru conținut de calitate, potrivit studiului anual „Techonomic Index 2015”, cea mai amplă cercetare realizată de Samsung asupra obiceiurilor românilor de interacțiune cu tehnologia, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX.

Aflat anul acesta la cea de-a doua ediție, studiul a fost extins pentru a include 18 țări europene, fiind realizat pe un eșantion de 18.000 de europeni și dezvăluind obiceiurile de consum și de folosire a dispozitivelor electronice și electrocasnice.

Totodată, potrivit comunicatului, acest studiu dezvăluie faptul că, anul acesta, casele românilor sunt mai mult decât un simplu loc de relaxare și înnoptare. Ele au devenit centrul universului cultural, loc de muncă, loc de studiu și loc de divertisment, în care românii se conectează cu cei dragi și în care își regăsesc inspirația. Tehnologia le oferă mai multe experiențe, iar pe măsură ce numărul dispozitivelor dintr-o gospodărie crește la 19, cu unul în plus față de 2014, drumul spre casele „smart” pare mai scurt ca niciodată, potrivit aceluiași comunicat.

De asemenea, potrivit studiului, investiția românilor în conținut educațional crește pe măsură ce timpul alocat jocurilor pe mobil scade. Astfel, 49% dintre respondenți accesează conținut educațional cel puțin o dată pe săptămână, față de 47% câți utilizează aplicații de gaming și divertisment, iar 34% dintre gospodării au plătit în ultima lună accesul la conținut educațional, comparativ cu 28% câte au plătit pentru jocuri sau aplicații de divertisment.

Tehnologia le permite românilor să își extindă domeniile de interes la capitolul educație. Gospodăriile cheltuiesc lunar mai mult pe materiale educaționale (10,58 euro) decât pe jocuri pe telefon (8,48 euro) și materiale de divertisment, precum cărți (9,71 euro), filme (7,81 euro) și muzică (7,14 euro). Într-o zi obișnuită, 27% dintre românii care încă studiază își petrec cel puțin o oră consumând conținut educațional.

Pe de altă parte, 36% dintre gospodăriile din România au plătit pentru streaming de filme și emisiuni TV în ultima lună, față de 24% dintre gospodăriile din Europa, iar 87% dintre români folosesc telefonul mobil sau tableta pentru a-și accesa conturile de social media, față de 75% dintre europeni.

În ultimele 12 luni s-a înregistrat o creștere semnificativă a consumatorilor care utilizează tehnologii mobile 4G, dar și a dispozitivelor conectate la internet, cum ar fi televizoare inteligente și tablete.

De la informațiile relevante și inspiraționale din TED Talks, la cursurile de limbi străine online și videoclipuri YouTube cu sfaturi practice, gospodăriile din România sunt tot mai mult în căutare de informații online. Astfel, mai mult de trei sferturi (83%) dintre români vizionează conținut video online, precum emisiuni TV, filme sau clipuri video în mod regulat, față de 54% dintre europeni.

Pe de altă parte, același studiu relevă că românii petrec mai mult timp în fața televizorului (3 ore și 38 de minute) decât restul europenilor, care petrec 3 ore și 7 minute.

De asemenea, românii petrec mai mult timp în fața televizorului (3 ore și 38 minute) decât folosind laptopuri (3 ore și 28 minute).

În plus, 69% dintre români descarcă regulat conținut video, precum emisiuni TV, filme sau clipuri, iar unul din trei oameni (35%) folosește telefonul mobil, tableta, PC-ul sau laptopul pentru a viziona programe TV când nu sunt acasă.

Potrivit studiului, în mod surprinzător, în ciuda utilizării pe scară largă a smartphone-urilor, tabletelor și a altor dispozitive de divertisment, televiziunea este din nou alegerea preferată a utilizatorilor din România pentru a viziona conținut când sunt acasă. Pentru familiile din România, privitul la TV în timp ce stau și pe Facebook și descarcă diferite fișiere a devenit o normalitate.

Pe de altă parte, potrivit aceluiași studiu, popularitatea tot mai mare a emisiunilor de gătit și a bucătarilor celebri, numărul tot mai mare de bloguri de gătit și vedetele YouTube din acest domeniu au determinat o democratizare a gătitului. Numeroasele informații disponibile în domeniu indică o creștere a apetitului tot mai mare pentru interesul oamenilor de a experimenta noi ingrediente și tehnici. Acest lucru nu se întâmplă doar la ocazii speciale, 78% dintre români declarând că folosesc electrocasnice pentru gătit în fiecare zi.

Samsung Electronics a creat „Techonomic Index” pentru a urmări modul în care oamenii privesc și folosesc tehnologia. Studiul a fost comandat de Samsung European Lifestyle Research Lab și realizat în parteneriat cu Lightspeed GMI.

Lightspeed GMI a intervievat online 18.000 de adulți cu vârste de peste 16 ani din Austria, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Ungaria, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Elveția, România și Marea Britanie (1.000 în fiecare țară). Datele au fost ponderate pentru fiecare țară – vârsta, naționalitatea și sexul. Interviurile au fost realizate online în perioada 21 aprilie – 18 mai.