Prima pagină » IT&C » Românii, pe locul 2 în Europa la timpul petrecut pe internet

Românii, pe locul 2 în Europa la timpul petrecut pe internet

Românii, pe locul 2 în Europa la timpul petrecut pe internet
Românii sunt pe locul al doilea în topul țărilor europene care petrec cel mai mult timp online, cu o medie de 18,6 ore petrecute săptămânal pe internet, conform celui mai recent studiu Mediascope, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX de IAB România.

Românii sunt pe locul al doilea în topul țărilor europene care petrec cel mai mult timp online, cu o medie de 18,6 ore petrecute săptămânal pe internet, conform celui mai recent studiu Mediascope, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX de IAB România.

Pe primul loc se clasează ucrainienii, cu 20 de ore petrecute online pe săptămână. Românii sunt urmați în top de turci, cu o medie de 18,3 petrecute pe internet săptămânal.

La nivelul activităților desfășurate online, românii sunt și printre cei care folosesc cel mai mult mesageria instant. Ei folosesc servicii de mesagerie instant cu 60% mai mult pentru a comunica online decât media europeană a utilizatorilor de internet. E-mailul este folosit de aproximativ întreaga populație de origine cehă cu acces la internet, iar rețelele sociale profesionale sunt utilizate de mai mult de 90% dintre portughezi.

În ceea ce privește clasamentul celor mai activi europeni în mediul online, danezii fac recenzii și dau feedback după utilizarea anumitor produse și servicii de două ori mai mult decât media înregistrată la nivelul întregii Europe. Grecii sunt cei care folosesc cel mai mult blogurile – ei scriu pe blog de două ori mai mult decât media europeană. Bulgarii fac cele mai multe apeluri telefonice online, utilizând servicii cum ar fi Skype-ul, cu 89% mai mult decât utilizatorul mediu european.

Conform studiului, generația de 55+ ani este din ce în ce mai activă pe internet. 36% dintre europenii cu vârste de peste 55 de ani navighează pe internet și petrec aproximativ 10,4 ore pe săptămână online. 84% dintre aceștia fac cumpărături online zilnic, iar 79% folosesc e-mailul în fiecare zi. Cei mai mulți dintre utilizatorii europeni de 55+ ani conectați la internet vizitează preponderent site-uri de știri (77%) și se uită la televizor online (34%).

În ceea ce privește navigarea pe internet de pe mobil, aceasta a crescut cu 42% față de 2010 la nivel european. În prezent, 68% dintre europeni dețin un mobil cu acces la internet, dintre care 44% folosesc un smartphone. În Marea Britanie, 6 din 10 englezi sunt posesori de smartphone. Vârsta a 60% dintre deținătorii europeni de smartphone este de sub 35 de ani.

Totodată, 50,9% dintre europenii cu acces la internet folosesc o tabletă pentru a sta online și petrec, în medie, 9,3 ore pe săptămână conectați la internet de pe tabletă. Europenii care petrec cel mai mult timp online de pe tabletă sunt norvegienii (26%), urmați îndeaproape de britanici (25%).

Timpul petrecut online de către europenii cu acces la internet a crescut cu 15% din 2010, situându-se în prezent la o valoare de 14,8 ore pe săptămână. Însă, timpul petrecut pe internet este în continuare devansat de cel petrecut în fața televizorului – 16,8 ore săptămânal.

La nivel european, există 426,9 milioane de utilizatori de internet, ceea ce reprezintă 65% din totalul populației europene. Numărul acestora a crescut cu 19% față de anul 2010.

IAB România a fost creată în anul 2006 și reunește cele mai importante companii din domeniul publicității pe internet: regii de media, agenții de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicității online, publisheri autohtoni și filiale internaționale. IAB România este membră a asociației IAB Europe.