Studiul EY mai arată și că două treimi dintre cei care folosesc dispozitive mobile le verifică dimineața, în primele 30 de minute după trezire.
„Utilizatorii români poartă peste tot dispozitivele mobile cu ei, le verifică frecvent și foarte des se întâmplă să utilizeze mai multe dispozitive mobile în același timp. Top 3 al celor mai utilizate dispozitive mobile în fiecare zi arată că 62% dintre utilizatorii de smartphone, 23% dintre utilizatorii de telefon mobil și 18% dintre utilizatorii de tabletă folosesc aceste dispozitive mobile între 2 și peste 6 ore pe zi”, potrivit studiului.
Mai mult, două treimi dintre respondenți spun că, din momentul trezirii și până se uită la dispozitivul mobil, trec sub 30 minute. Iar pentru 29% dintre respondenți se pare că rutina dimineții începe cu verificarea dispozitivului mobil înainte de micul dejun și uneori chiar înainte de spălatul pe față.
Creșterea nevoii de fi conectat se reflectă nu numai în primul lucru pe care îl fac utilizatorii dimineața, dar și în frecvența cu care se uită la dispozitivele mobile în timpul unei zile. 52% dintre respondenți spun că se uită între de 11 și 50 de ori în fiecare zi la dispozitivele lor mobile, iar 22% se uită între 51 și peste 200 de ori în fiecare zi. Cea mai mare frecvență de utilizare a dispozitivelor mobile – peste 200 de ori în 24 de ore – se constată la segmentul de vârstă 25-35 de ani (41%). Următorul segment cu frecvența mare de utilizare este cel cuprins între 45-55 de ani (26%).
Studii globale estimează o creștere anuală a traficului video cu 55% până în 2020, impulsionat de serviciile de streaming video și de includerea de tot mai mult conținut video în spațiul de media și publicitar. Astfel, 37% dintre respondenții la sondaj vizionează 1-5 materiale video/săptămână, 21% peste 15 materiale video/săptămână, 19% vizionează între 6 și 10 materiale video, în timp ce doar 14% dintre respondenți nu vizionează conținut video pe săptămână.
Studiul EY scoate în evidență și utilizarea unui număr mare de aplicații, ceea ce se explică și prin categoriile diverse din care acestea fac parte: 66% dintre respondenți folosesc aplicații din categoria business, 60% din categoria foto & video, câte 46% din categoria muzică și entertainment, cele mai coborâte valori la utilizarea aplicațiilor le înregistrează categoriile lifestyle (28%), health & fitness (25%) și sport (17%).
Studiul „Utilizarea dispozitivelor mobile” analizează percepțiile utilizatorilor din România privind durata de folosire a acestora, conținutul accesat, aplicațiile descărcate sau beneficiile pe care le asociază utilizării dispozitivelor mobile. Referindu-se la dispozitive mobile, studiul ia în considerare o categorie distinctă de tehnologie non-computer care include următoarele: smartphone, tabletă, telefon mobil, phabletă, smartwatch, brățară fitness. Analiza are la bază 1.040 de răspunsuri la un chestionar alcătuit din 33 întrebări primite în perioada 8-29 iunie 2015 de la respondenți preponderent din mediul urban, cu vârste între 18 și 55+ ani, din 31 de județe ale țării.
Infografic EY (clic pe imagine pentru dimensiunea completă)