Samsung a pierdut 28 miliarde de dolari din capitalizare în șase săptămâni, iar declinul ar putea continua
Samsung Electronics a pierdut 28 miliarde de dolari din capitalizare în șase săptămâni, iar declinul va continua în condițiile în care Apple și companiile chineze își măresc cota pe piața telefoanelor, consideră Adnaan Ahmad, analist la compania Berenberg în Londra, citat de Bloomberg.
Acțiunile Samsung Electronics s-au depreciat cu 13% după data de 29 noiembrie, pierzând din capitalizare mai mult decât oricare altă companie la nivel mondial.
Prețul titlurilor companiei sud-coreene va scădea cu încă 11%, prognozează Ahmad, ale cărui estimări din ultimele 12 luni au avut cea mai mare acuratețe, în rândul analizelor urmărite de Bloomberg.
Samsung, cel mai mare producător de smartphone-uri la nivel mondial, a raportat pentru ultimele trei luni din 2013 primul declin al profitului din ultimele nouă trimestre, pe fondul creșterii concurenței din partea Apple și a producătorilor chinezi de dispozitive mobile ieftine.
Potrivit estimărilor optimiste, acțiunile Samsung vor reveni la creștere după ce valoarea acestora a coborât la cel mai redus nivel din ultimii trei ani, în raport cu titlurile companiilor concurente.
Ahmad consideră însă că investitorii vor vinde în continuare acțiuni, din cauza scăderii marjelor de profit ale afacerilor cu telefoane mobile ale Samsung.
„Vânzarea este complet justificată, pentru că piața înțelege că profilul marjelor se va modifica drastic. Samsung va fi într-o poziție foarte precară în următoarele 12-18 luni”, a spus Ahmad, care a lucrat în ultimii 16 ani ca analist în domeniul companiilor tehnologice, la companii precum Merrill Lynch și Morgan Stanley.
Prețul mediu țintă al acțiunilor Samsung a scăzut cu circa 12% începând din iunie 2013, iar în ultimele șase săptămâni cu 4%, potrivit datelor Bloomberg.
Majoritatea analiștilor nu recomandă încă vânzarea titlurilor Samsung.
Potrivit unui comunicat de luni al Samsung, grupul se va concentra în continuare pe managementul lanțului de furnizori și pe oferirea unei game complete de smartphone-uri, cu niveluri diferite de prețuri și funcții.
Ahmad consideră că Samsung, care deține o cotă de 35% pe piața globală a smartphone-urilor, în funcție de vânzări, devine presată de o piață suprasaturată, în cazul telefoanelor premium, și de profiturile mici în cazul modelelor ieftine.
Vânzările de aparate Galaxy S4 au încetinit din cauza concurenței din partea iPhone 5s și 5c și a telefoanelor chinezești ale căror prețuri pornesc de la 100 de dolari.
Compania sud-coreeană a livrat probabil 13 milioane de aparate S4 în trimestrul patru, în scădere de la 17 milioane de unități în trimestrul precedent, a estimat în decembrie Daewoo Securities.
Samsung întâmpină o nouă provocare în China, unde Apple a încheiat luna trecută un acord de vânzare a aparatelor iPhone prin intermediul China Mobile, care la sfârșitul lunii noiembrie avea 763 de milioane de utilizatori.
Acțiunile Samsung sunt în creștere cu 0,7% la bursa din Londra, la 620 dolari pe unitate, conferind marți companiei o capitalizare de 182,65 miliarde de dolari.