Compania sud-coreeană investește fonduri mai mari pentru promovarea tabletelor, cu un eveniment de lansare a tabletelor la arena Madison Square Garden din New York, scrie cotidianul Wall Street Journal. Anul trecut, Samsung a prezentat smartphone-ul Galaxy S4 la Radio City Music Hall.
Samsung a refuzat să comenteze despre costurile pentru lansare, dar în ultimul an a cheltuit miliarde de dolari pentru promovarea dispozitivelor high-end la nivel global.
Analiștii din industria telecom avertizează, însă, că Samsung va avea nevoie de mai mult decât evenimente opulente de lansare și produse strălucitoare pentru a replica pe segmentul tabletelor succesul înregistrat pe piața smartphone-urilor.
Cota de piață a Samsung pe tablete crește deja în detrimentul Apple și a ajuns la 22,3% în primul trimestru, de la 17,5% în urmă cu un an, în timp ce Apple a consemnat un declin de la 40,2% la 32,5%, potrivit firmei de cercetare IDC.
Creșterea de ansamblu a pieței tabletelor încetinește semnificativ, iar IDC estimează un avans de numai 12% la nivel globbal pentru acest an, la 245,4 milioane de unități, după o creștere de 52% în anul precedent.
Vânzările de tablete înregistrează, de asemenea, o concurență mai intensă din partea smartphone-urilor cu ecrane mari, categorie promovată intens de Samsung.
Una dintre provocările pentru Samsung va fi concurența cu puzderia de tablete Android aflate pe piață în acest moment, cu tehnologie la fel de bună dear mai ieftine.
Versiunea de 10,1 inci (25,7 centimetri) a Galaxy Tab S va costa 499 de dolari, iar cea de 8,4 inci (21,3 centimetri) va avea un preț de 399 de dolari.
Cele două dispozitive au cele mai bune ecrane dintre toate tabletele în prezent pe piață, Super AMOLED cu rezoluție 2560 x 1600, scrie Wall Street Journal. Numărul de pixeli este mai mare decât în cazul rivalelor iPad Air și iPad Mini ale Apple.
De asemenea, noua tehnologie de adapatare automată a imaginii ajustează luminozitatea și contrastul foarte rapid în anumite aplicații, cum ar cele pentru citit sau pentru vizualizarea de filme.
Tab S, cu o grosime de 0,25 de inci (0,63 centimetri) este mai subțire decât iPad-urile Apple și mai ușoară. Modelul de 8,4 inci cântărește 283 de grame, iar cel de 10,5 inci are o greutate de 454 grame.
La fel ca smartphone-urile de top ale Samsung, tabletele au procesoare cu opt nuclee și senzor pentru amprentă, pe care compania a promis să-l îmbunătățească curând prin update-uri de software.
Cele două tablete Samsung pot fi compandate începând de vineri, iar livrările ar urma să înceapă în luna iulie.
Logitech a creat o husă specială pentru noua tabletă Samsung Galaxy Tab S
Logitech a lansat Logitech Type-S, o husă cu tastatură subțire pentru proaspăt lansata tabletă Samsung Galaxy Tab S. Husa dispune de o tastatură Bluetooth, taste bine spațializate și pozitii de vizualizare ajustabile și oferă o mai mare funcționalitate și protecție pentru tabletă.
Având dimenisunile de 295 mm x 192 mm x 22mm, husa Logitech Type-S, construită din materiale premium, rezistente la apă, va proteja tableta fără a compromite profilul subțire al acesteia. E.P.S sau Essential Protection System ajută la protejarea ambelor fețe ale tabletei de la căzături sau zgârieturi. Clemele sistemului Logitech SecureLock sunt concepute să păstreze tableta în siguranța în carcasă, iar introducerea și înlăturarea ei din husă se realizează ușor.
Logitech Type-S dispune de un stand dual-view pentru activități multiple. Tableta poate fi poziționată pe verticală astfel încât utilizatorii să poată scrie mailuri și să poată comunica cu prietenii, sau o pot așeza orizontal pentru a citi un e-book sau naviga pe Internet confortabil.
Logitech Type-S va fi disponibilă în Europa începând din luna iunie 2014 la un preț recomandat de 100 de euro.